۹۸ بیمار خاص در شهرستان میبد وجود دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد ، مجید جوایان زاده صبح امروز در نشست کمیته بیماری‌های خاص در شهرستان میبد اظهار کرد: این کمیته قبلا در مرکز استان‌ها متمرکز بود و از آغاز امسال در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداری و روسای ادارات مرتبط تشکیل می‌شود. وی با تشریح مقوله بیماران خاص گفت: بیماری‌های خاص بیماری‌هایی […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد ، مجید جوایان زاده صبح امروز در نشست کمیته بیماری‌های خاص در شهرستان میبد اظهار کرد: این کمیته قبلا در مرکز استان‌ها متمرکز بود و از آغاز امسال در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداری و روسای ادارات مرتبط تشکیل می‌شود.

وی با تشریح مقوله بیماران خاص گفت: بیماری‌های خاص بیماری‌هایی هستند که عمدتا در پیشگیری و درمان آنها نیاز به حمایت اجتماعی، برنامه‌ریزی و هزینه است و از این جهت این کمیته‌ها زیر نظر فرمانداری‌ها برگزار می‌شود تا هم سیاست‌گذاری در این حوزه صورت بگیرد و هم جذب اعتبارات لازم برای حل مشکلات آنها اتفاق بیافتد.

جوادیان زاده ‌از ارائه تسهیلات ویژه برخی ادارات به افراد و بیماران خاص تحت پوشش خود خبر داد و افزود: مقرر شد آموزش و پرورش، ‌کمیته امام و اداره ورزش و جوانان تسهیلات ویژه‌ایی برای بیماران خاص تحت پوشش خود در نظر بگیرند.

مدیرکل امور اجتماعی با بیان اینکه ۹۸ بیمار خاص در شهرستان میبد وجود دارد تصریح کرد: از این تعداد یک بیمار هموفیلی، ۶ بیمار تالاسمی، ۲۶ بیمار ام اس و ۶۶ بیمار کلیوی هستند که همه آنها نیازمند حمایت درحوزه سلامت و نشاط اجتماعی، ورزش و اشتغال هستند.

جوادیان زاده با اشاره به اقدامات این اداره در کاهش دغدغه‌های بیماران خاص در شهرستان‌ها گفت: هدف از تشکیل این کمیته‌ها در شهرستات‌ها این است که  با توجه به شرایط این بیماران، تا جایی که امکان دارد از رفت و آمدهای اضافی این بیماران به دلیل شرایط خاصی که دارند به مرکز استان جلوگیری شود و به امور آزمایشگاهی و نیازهای آنها در خود شهرستان‌ها پاسخ داده شود.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان میبد شهرستان توسعه یافته است و در تقسیمات کشوری هم جزو شهرستان‌های برخوردار رتبه بندی شده است، افق خوبی را برای شهرستان میبد می‌بینیم و امیدواریم سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌های این شهرستان، به ویژه کارخانجات صنعتی به کمک این کمیته بشتابند.

جوادیان زاده از بیمارستان امام جعفرصادق علیه السلام و بخش‌های مرتبط با بیماری‌های خاص از جمله بخش دیالیز و مرکز تحقیقات ژنتیک این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید هم مرکز ژنتیک میبد را یکی از مراکز قوی در حوزه آزمایشات ژنتیک در کشور خواند و با بیان اینکه به علت وجود ظرفیت بالایی چون مرکز ژنتیک،شهرستان میبد را به‌عنوان پایلوت ژنتیک استان معرفی می‌کنیم  افزود: این مرکز باید با قدرت بیشتر و با حمایت‌های مالی و رسانه‌ایی، در آینده در منطقه نقش آفرینی کند.