۷۰درصد جمعیت یزد جزو خانواده کارگری هستند

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت یزد جزو خانواده کارگری هستند، این افراد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفت، حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری در دیدار با مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد و جمعی از کارمندان […]

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت یزد جزو خانواده کارگری هستند، این افراد از بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تفت، حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری در دیدار با مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد و جمعی از کارمندان استانی و شهرستانی این اداره که صبح امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد با تبریک فرارسیدن هفته تعاون به همه دست اندرکاران این بخش اظهار کرد:  مدیریت جهادی در حقیقت همان تعاونوا علی البرّ و التقوی است که همکاری و همراهی همه آحاد مردم به ویژه مدیران و دولتمردان با مدیریت جهادی را می‌طلبد.

وی افزود:  الآن ما در موقعیتی هستیم که گویا در خط مقدم جبهه می‌جنگیم چه در عرصه اقتصاد، چه سیاست خارجی و داخلی و چه عرصه فرهنگ و ما باید با مدیریت  جهادی و همکاری و همراهی یکدیگر برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش نماییم.

امام جمعه تفت با بیان اینکه شما دست اندرکاران تعاون می‌توانید به جوانان و افراد بیکار دل و جرات و امید دهید که با پشتیبانی شما می‌توانند گروهی کارکرده و وارد عرصه کار و تولید و اقتصاد شوند و این هم برای افراد و هم برای کشور مفید می‌باشد.

وی فرهنگ سازی برای کار را بسیار مهم دانست و گفت:  متاسفانه اکثر افراد بدنبال کارهای راحت و غیرمولد و یا کاذب هستند که باید برای کار فرهنگ سازی شود آنهم کار مولد و درآمدزا که توسعه اقتصادی، فقرزدایی و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد و اینگونه کارها ارزشمند است.

غفوری به قابلیت ها و پتانسیل‌های شهرستان تفت در زمینه صنعت، گردشگری و کشاورزی اشاره کرد و گفت:  چون شهرستان به دید باغداری، کشاورزی و تفریحی  نگاه می‌شود کمتر به صنعت آن پرداخته شده و به حفظ طبیعت و وضعیت گردشگری پرداخته شده ولی متاسفانه نه صنعت به معنای واقعی شکل گرفته و نه آنچنان که باید از موقعیت گردشگری استفاده شده است.

وی افزود:  شما تعاونی‌ها می‌توانید در این زمینه کمک کار خوبی باشید و با برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی صنعت پاک و بی آلایش را در شهرستان با وجود جواان جویای کار راه اندازی نمایید که  این صنایع با آب و هوای شهرستان سازگارتر است.

امام جمعه تفت مناطق بکر و طبیعت زیبای شهرستان را نیز زمینه بسیار خوبی برای صنعت توریست دانست و گفت: زمینه کار در این شهرستان بسیار زیاد است و باید با یک عزم جهادی قوی و بیشتری وارد عرصه شد و با مدیریت علمی شاهد رشد و تعالی بیشتری در بحث اقتصاد در شهرستان باشیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی هم در این دیدار به وظایف این اداره اشاره کرد و گفت: وظیفه ما این است که بتوانیم واسط خوبی بین جامعه کارگری و کارفرمایی باشیم و از حق و حقوق جامعه کارگری بعنوان گردانندگان چرخه اقتصاد کشور دفاع نماییم.

محمدحسین ریاحی بازرسی امنیت کارگاه‌های فعال  و هماهنگی اشتغال استان را از وظایف این اداره دانست و گفت: نگاه ما این است که بتوانیم فعالیت کارآفرینانه با محور دانش بنیان و اقتصاد پایدار داشته باشیم و نیم نگاهی نیز به رفاه اجتماعی به منظور توجه به جامعه کارگری و تعاونی‌ها داریم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد و همه به نوعی بیمه اجتماعی پرداخت می‌کنند گفت: ما باید با یک عزم کلی صاحبان صنایع را به‌عنوان بازوان توانمند در کنار خود داشته باشیم و بتوانیم به جامعه کارگری نیز خدمات بهتری ارائه دهیم.

رئیس اداره تعاون تفت هم افزود: در شهرستان تفت ۴۴۲ شرکت تعاونی با عضویت بیش از ۱۳ هزار نفر و سرمایه ثبتی ۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی یک هزار و ۶۶۵ نفر فعالیت دارند و از سال گذشته تاکنون ۱۹ تعاونی به ثبت رسیده است.

علی زارع افزود: در جشنواره تعاونی‌های برتر ۴ تعاونی از شهرستان تفت بعنوان تعاونی برتر شناخته شده که در هفته تعاون مورد تشویق و تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد جمعیت شهرستان در قالب ۳۴ هزار نفر جامعه کارگری را تشکیل می‌دهند گفت: همه عضو بیمه تامین اجتماعی بوده و از این تعداد ۸ هزار نفر بیمه اجباری و در کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

زارع تعداد کارگاه‌های کوچک و بزرگ فعال شهرستان را ۶۰۴ کارگاه برشمرد و شرکت‌های کاشی را مهمترین شرکت‌های شهرستان با اشتغالزایی بالا برشمرد و گفت: با وجود این همه فرصت شغلی خوشبختانه در شهرستان تفت مشکل بیکاری وجود ندارد وجوانانی که هنوز بیکارند خواهان کارهای راحت و پشت میزی هستند.