افتتاح ۳۷ پروژه در میبد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شهرستان میبد امروز یکشنبه ۱۰ شهریورماه در مراسم افتتاح پروژه های این شهرستان به مناسبت هفته دولت، میزبان معاون برنامه ریزی استاندار بود. شرکت لعاب زمرد با میزان اعتبار هزینه شده ۲۲ هزار میلیارد ریال اولین پروژه ای بود که مورد بهره برداری قرار گرفت. در ادامه […]

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، شهرستان میبد امروز یکشنبه ۱۰ شهریورماه در مراسم افتتاح پروژه های این شهرستان به مناسبت هفته دولت، میزبان معاون برنامه ریزی استاندار بود.
شرکت لعاب زمرد با میزان اعتبار هزینه شده ۲۲ هزار میلیارد ریال اولین پروژه ای بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.
در ادامه شرکت مجتمع کاشی مرجان با تولید سالانه ۶ هزار متر مربع کاشی با استفاده از پودر خشک و سرمایه گذاری نزدیک به دو میلیون یورو به صورت ارزی و شش میلیارد تومان به صورت ریالی به صورت ۷۰ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد تسهیلات دولتی و اشتغال ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم که صرفه جویی ۸۵ درصدی آب و ۷۰ درصدی گاز را در پی داشته است، افتتاح شد.
معاون برنامه ریزی استاندار در مراسم افتتاح این پروژه گفت:۵۰ درصد از کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید میشود که از این میزان  ۵۲ درصد به خارج از کشور صادر میشود.
بابایی افزود: شهرستان میبد جایگاه خوبی را با توجه به تولید کاشی و سرامیک به استان یزد هدیه نموده و ارزش افزوده مطلوبی را عاید استان کرده است.
معاون استاندار اظهار داشت: استان یزد سالانه ۲۷۵میلیون متر مربع تولید کاشی و سرامیک قبل از راه اندازی پروژه های اخیر دارد و این در حالی است که سرانه مصرف کاشی و سرامیک چهار متر مربع است.
افتتاح روشنایی معابر حد فاصل میدان آیت الله خامنه ای تا دانشگاه آزاد و بلوار رسالت با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان، به طول یک کیلومتر و در طی شش ماه با نصب ۶۰ پایه نیز در شهرستان میبد صورت گرفت.
خوابگاه دانشجویی ۲۰۰ نفره دانشکده فنی و حرفه ای پسران میبد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری میبد با زیر بنای دو هزار و ۱۷۰متر در دوطبقه افتتاح شد.
بابایی معاون برنامه ریزی استاندار همچنین با حضور در پارک بهاران شهر میبد، پارک الفبا و مجموعه ورزشی این پارک شامل زمین والیبال و فوتبال را که توسط شهرداری میبد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و  ۵۰میلیون ریال در طی چهار ماه آماده شده بود به بهره برداری رساند.
این مقام مسئول به همراه فلاح فرماندار شهرستان میبد همچنین با حضور در گلزار شهدای فیروز آباد با آرمانهای شهدای ۸سال دفاع مقدس تجدید پیمان کردند.
مدیران استان در ادامه با حضور بر سر مزار مرحوم حجت الاسلام والمسلمین یحیی زاده نماینده سابق تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برای وی طلب مغفرت کردند.
افتتاح بازارچه روز میبد با اعتبار پیمانکاری ۲۲۰میلیون تومان و اجرای مابقی پروژه به صورت امانی طی یکسال توسط شهرداری میبد از دیگر پروژه های شهرستان میبد در هفته دولت بود که افتتاح شد.
راه اندازی بلوار حد فاصل میدان دفاع مقدس تا دانشگاه آیت الله حایری (ره) با مساحت ۱۶هزار و هفتصد متر مربع و هزینه ای بالغ بر ۱۸میلیارد ریال توسط شهرداری میبد نیز از برنامه های این سفر یکروزه بود.
واحد پرورش بلدرچین با تولید ماهانه دو و نیم تن و سرمایه گذاری ۷۲۰ میلیون تومانی بخش خصوصی و اعطای ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دولتی نیز به بهره برداری رسید.
درمانگاه خفتان شهر میبد نیز مجهز به دستگاه اتوآنالایزر (بیوشیمی خون) توسط خیر به مبلغ ۱۵۰میلیون تومان راه اندازی شد.
راه اندازی درمانگاه علی محمد دهقانی در مساحت ۶۰۰ متر با سرمایه گذاری خیری ۶۰۰میلیون تومان،طی دو سال با ایجاد اشتغال برای هشت نفر آخرین پروژه ای بود که توسط بابایی، فرماندار شهرستان میبد و جمعی از مدیران شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.
در افتتاح این مرکز فلاح فرماندار شهرستان میبد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: میبد در بخش خیری پتانسیل بسیار بالایی دارد.
معاون برنامه ریزی استاندار نیز با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: شهرستان میبد از دیر باز مهد بزرگانی همچون حضرت آیت الله حائری و حضرت آیت الله اعرافی بوده است.
بابایی افزود: مرحوم حجت الاسلام و المسلمین یحیی زاده، انسانی شریف، متدین و دلسوز بود و در طول دو دوره حضور ایشان در مجلس شورای اسلامی دلسوزی و صداقت بی نظیری نسبت به مردم در وجود ایشان نمایان بود.
معاون برنامه ریزی استاندار خاطر نشان کرد: آیت الله علیرضا اعرافی، امام جمعه میبد یکی از بزرگان سرشناس ملی و استانی است که در سطوح مختلف فرهنگی، علمی و آموزشی ایفای نقش میکند.
وی نرخ بیکاری در استان یزد راشش و نیم درصد دانست و این میزان نرخ بیکاری را جزو پایین ترین استانهای کشور برشمرد.
بابایی با اشاره به اهمیت سند چشم انداز شهرستان و لزوم اجرای هر چه بهتر آن، گفت: شهرستان میبد جزو سه شهرستان اقتصادی استان محسوب میشود.
در این سفر مقرر شد با پیگیری فرماندار میبد، خانه آیت الله حائری به عنوان یکی از علمای برجسته کشور مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.