آیت‌الله‌ اعرافی: دلم برای کل استان می‌تپد

امام جمعه میبد در دیدار جمعی از نخبگان بخش زارچ، منافع کل استان و نگاه جامع کامل و عادلانه را از سیاست ها و رویکردهای خود در پی گیری های مسائل استان عنوان کرد و با بیان اینکه همیشه دلمان برای کل استان می تپد، همگرایی و نگاه عادلانه مسئولین را ضروری خواند. آیت الله […]

امام جمعه میبد در دیدار جمعی از نخبگان بخش زارچ، منافع کل استان و نگاه جامع کامل و عادلانه را از سیاست ها و رویکردهای خود در پی گیری های مسائل استان عنوان کرد و با بیان اینکه همیشه دلمان برای کل استان می تپد، همگرایی و نگاه عادلانه مسئولین را ضروری خواند.

آیت الله اعرافی گفت: استان یزد از استانهای فاخر و با پیشینه استعداد پروری نقش و جایگاه مهمی در سطح کشور دارد.

اعرافی با اشاره به تحولات جهان امروز گفت: بعد از جنگ جهانی دوم و فروپاشی امپراتوری های عثمانی و ایران و روم همه عالم و نقشه جهان به هم ریخت اما دنیای اسلام در این تحول بزرگ بخاطر اینکه آمادگی لازم را ایجاد نکرده بودند سهمی نبردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ایران اسلامی و استان دارالعباده یزد با پیشینه و هویت تاریخی و فرهنگی غنی که دارد امروز هم در دوره گذار در معرض تحول بزرگ و دوره گذار قرار دارد که اگر بخوبی برنامه ریزی نشود هویت فرهنگی خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به سهم استان یزد در جریان علمی و تولید فکری و پرورش چهرهای بزرگ گفت: اگر مسئولین استان به سمت همگرایی و نگاه کلان برای شناسایی آسیب ها برای عبور از این دوره آیت الله اعرافی تحول صنعت، دانشگاه و صنعت توریستی و گردشگری در استان را سه شاخص اصلی به هم ریختگی فضای اخلاقی و معنوی و علمی خواند و گفت: اگر مهاجرت هایی که غالبا به خاطر شکل گیری صنعت، دانشگاه و صنعت گردشگری رقم خورده است مهندسی نشود استان با همه پیشینه ای که دارد دچار هضم در جمعیت جدید که اکثرا نخبه نیستند خواهد شد.

امام جمعه میبد، فروریزی اخلاق و پدید آمدن آسیب های اجتماعی و مفاسد اخلاقی و طلاق و اختلافات خانوادگی را نتیجه این تحولات دوره گذار در منطقه خواند و تصریح کرد: امروز آژیر خطر پایین آمدن ضریب هوشی منطقه به دلیل افزایش آسیب های اجتماعی و مفاسد اخلاقی و خانواده به صدا درآمده است و اگر مسئولین ارشد استان با برنامه ریزی درست و فکر مشترک برای حل این مشکل نباشند پیشینه تاریخی و فرهنگی و معنوی استان به خطر خواهد افتاد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: همه استان نیاز به نگاه کلان فرامنطقه ای دارد و مسئولین استان باید عدالت و توازن مجموعه استان را جلوی چشم خود قرار دهند.

وی منافع کل استان و نگاه جامع کامل و عادلانه را از سیاست ها و رویکردهای خود در پی گیری های مسائل استان عنوان کرد و با بیان اینکه، همیشه دلمان برای کل استان می تپد، همگرایی و نگاه عادلانه مسئولین را ضروری خواند و افزود: استان در معرض تزلزل روحی روانی و زیرساخت های اجتماعی و فکری و اخلاقی است و باید همه مسئولین وضع امروز استان و خطرهایی که استان را تهدید می کند همگرایی و همکاری استانی و نگاه عادلانه و مناسب در استان را در اولویت خود قرار دهند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به آلایندگی های زیست محیطی صنعتی در دشت یزد – اردکان گفت: جمعیت این منطقه سرنوشت مشترکی دارند و باید با ایجاد فضای گفتگوی استانی، راهکارهای مناسبی را برای مهار آلایندگی ها در این منطقه باشیم.

امام جمعه میبد در ادامه با خیرمقدم و قدردانی از نخبگان بخش زارچ به نقش نخبگان در ارتقاء جایگاه کشور در عرصه جهانی گفت: حضور یک نخبه در یک منطقه نقش مهمی در جایگاه آن منطقه به لحاظ علمی دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر سرمایه گذاری ، ‌نخبه پروری در دو حوزه علمی و اخلاقی در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تاکید کرد و گفت : تربیت نیروی خلاق و نخبه و سرمایه گذاری در این راستا امر بسیار مهمی است که در تعین سرنوشت آینده یک جامعه اثر گذار است.

شکل گیری شورای فرهنگی و توجه به صنعت هایتک و جدید و پاک از دیگر تاکیدات امام جمعه میبد در این دیدار بود.

تعدادی از نخبگان بخش زارچ هم در ابتدای این دیدار با معرفی خود مطالب و ایده های خود را در توسعه و آبادانی استان و بخش خود بیان کردند.

منبع : میبد آدینه