نبویان: وزیر علوم صراحتا به ما توهین کرد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ۳ ماه است استیضاح وزیر علوم مطرح شده، گفت: چندین بار مهلت دادیم، چرا که دعوا نداریم و دنبال استیضاح نیستیم و می‌خواستیم این موارد حل شود، حتی رئیس مجلس ریش گرو گذاشت و از استیضاح‌کنندگان خواست یک ماه فرصت بدهند و وزیر در این مدت یک ماهه […]

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه ۳ ماه است استیضاح وزیر علوم مطرح شده، گفت: چندین بار مهلت دادیم، چرا که دعوا نداریم و دنبال استیضاح نیستیم و می‌خواستیم این موارد حل شود، حتی رئیس مجلس ریش گرو گذاشت و از استیضاح‌کنندگان خواست یک ماه فرصت بدهند و وزیر در این مدت یک ماهه به صورت هفتگی گزارش بدهند. همه این اقدامات را انجام دادیم، اما مطالبات اصلی برآورده نشد.

نبویان خاطرنشان کرد: وزیر علوم صریحا به ما توهین کرد و حتی به شخص بنده ۲ بار توهین کرد، اما بحث بنده شخصی نیست. هرچه تلاش کردیم تا به استیضاح نرسیم، نتیجه نداد. به وزیر علوم گفتم ما با شما دعوا نداریم. اگر اصلاح‌طلب هستی باش،‌ اصلا بحث ما اصلاح‌طلب و اصولگرا نیست، بلکه باید دست به دست هم بدهیم تا کشور را رشد و شرکت‌های دانش بنیان را افزایش دهیم و آرامش کشور را حفظ کنیم و حقوق مردم، جوانان و اساتید حفظ شود اما فرجی دانا اصرار دارد افرادی که سردمدار برهم‌زدن آرامش دانشگاه‌ها بودند و هستند، در جایگاه خود باقی بمانند.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات هم در دوره قبل و هم در دوره فعلی نسبت به این افراد استعلام منفی داده و اعلام کرده این افراد شایسته تصدی مسئولیت نیستند، اما وزیر علوم دست‌بردار نیست و به هیچ وجه زیر بار این موضوع نمی‌رود که این افراد مانع پیشرفت علمی ما هستند، بنابراین چاره‌ای جز استیضاح نداشتیم.

عضو کمیسیون آموزش با رد این موضوع که استیضاح وزیر علوم محدود به یک فراکسیون مجلس است، اظهار داشت: نمایندگانی که استیضاح وزیر را امضا کردند، از هر ۲ فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت هستند و ما بحث فراکسیونی نداریم.

نبویان با تاکید بر اینکه هر نماینده‌ای خود را موظف به دفاع از حقوق مردم می‌داند، خاطرنشان کرد: حقوق مردم با آرامش دانشگاه‌ها و در نتیجه پیشرفت علمی کشور به وجود می‌آید و هر نماینده‌ای خود را موظف به صیانت از این موارد می‌داند. بنابراین بحث فراکسیون اصولگرایان و رهروان نیست و همه در دفاع از حقوق ملت ایستاده‌اند.