“مذاکره با آمریکا نفعی برای ایران ندارد”

 امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته و تاکید بر ادامه مذاکرات هسته ای گفت: وزارت خارجه باید مذاکرات هسته ای را با ظرافت دقیق با طرف مقابل ادامه دهد. به گزارش میبد آدینه،‌ حجت الاسلام محمد اعرافی با استناد […]

 امام جمعه موقت میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته و تاکید بر ادامه مذاکرات هسته ای گفت: وزارت خارجه باید مذاکرات هسته ای را با ظرافت دقیق با طرف مقابل ادامه دهد.

به گزارش میبد آدینه،‌ حجت الاسلام محمد اعرافی با استناد به بیانات اخیر مقام معظم رهبری خطاب به کسانی که مذاکره با امریکا را در اذهان خود می پروانند گفت: مذاکره با امریکای جهانخوار به جز در موارد بسیار خاص، نفعی برای ایران اسلامی ندارد و مسئولین نظام و انقلاب و دولتمردان و دستگاه دیپلماسی کشور باید این تاکید مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهند.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه عده ای وانمود می کنند اگر با امریکایی ها سر یک میز بنشینیم بسیاری از مشکلات ما حل می شود تصریح کرد: این خیالی بیش نیست و از اوهام است چرا که بارها مقام معظم رهبری تاکید کردند که در مذاکره با امریکا خوشبین نیستم و امریکا دست از دشمنی خود علیه ملت ایران و نظام اسلامی بر نمی دارد.

وی نشستن بر سر یک میز با امریکا را تندتر شدن لحن و زیاده خواهی آنها خواند و افزود: با وجود مذاکرات متعدد، امریکا از دشمنی های خود هرگز علیه ملت بزرگ ایران کم نکرد بلکه تحریم و تهیدات خود بر فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را بیشتر کرد.

امام جمعه موقت میبد دست برداشتن از مقاومت، عملیات موشکی، تولید سلاح های استراتژیک و سوق الجیشی مقابله با دشمن و رژیم صهیونیستی  ، دفاع  و حمایت از حزب الله را از خواسته های امریکا و دولت های استکباری غربی برشمرد.

جنگ رمضان دستاوردهای خوبی برای مقاومت داشت

حجت الاسلام محمد اعرافی در بخش دوم از سخنان خود با اشاره به مذاکرات دولتمردان فلسطینی، غزه و مقاومت با رژیم صهیونیستی و دستاوردهای جنگ ۳۰ روزه رمضان و اسارت صهیونیست ها به دست رزمندگان مقاومت را شکستی بزرگ برای رژیم کودک کش صهیونیستی دانست و افزود: اسارت نظامیان صهیونیستی در هنگامه نبرد دستاورد بزرگی برای رزمندگان مقاومت بود.

وی استفاده رزمندگان اسلام از پهبادها در عملیات و شناسایی مواضع رژیم صهیونیستی و نفوذ اطلاعاتی و ارتقاء توان موشکی مقاومت در جنگ رمضان را از دیگر دستاوردها و پیروزی ، رزمندگان فلسطین برشمرد و افزود : رزمندگان مقاومت با توان موشکی و با هدف قرار دادن عمق مناطق رژیم صهیونیستی خواب را از چشم اسرائیل غاصب گرفتند.

خطیب جمعه موقت میبد، تحمیل تلفات انسانی و شنود مکالمات ، نفوذ اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی را از دیگر دستاوردهای مقاومت در غزه عنوان کرد و افزود: مقاومت با نفوذ سایبری ، تبلیغات آگهی خود را از طریق شبکه دو رژیم صهیونیستی پخش می کرد و در نهایت مقاومت با قدرت پداپندی قوی که داشت توانست هواپیمای اف ۱۶ این رژیم غاصب را سرنگون کند.

امام جمعه موقت میبد، تظاهرات ضد جنگ برای نخستین بار در خود سرزمین های اشغالی علیه اسرائیل را از پیروزیهای مقاومت دانست و افزود: در جنگ رمضان ضررهای اقتصادی و گردشگری فراوانی به رژیم صهیونیستی وارد شد و امروز به دنبال راه فرار از این مخمصه است و تاب مقاومت در برابر رزمندگان غزه ندارد.

خطیب جمعه موقت میبد نزدیک شدن جریانات مقاومت را از نتایج جنگ ۳۰ روزه رمضان غزه عنوان کرد و گفت : این جنگ باعث شد؛ جریانات اسلامی چون حزب الله ، حماس و جهاد اسلامی در کنار مقاومت قرار بگیرند و  بر علیه رژیم صهیونیستی بجنگند.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب نخست وزیر عراق و نقش سازنده نوری مالکی در دفع فتنه در عراق و سرکوب تروریسم بین المللی در عراق گفت: با توصیه مقام مرجعیت از مقام نخست وزیری کناره گیری کرد و این روزنه بسیار مهمی است که در سایه این اتحاد در عراق و اطاعت از مقام مرجعیت عراق همه فتنه ها دفع شود و شر داعش و تروریسم بین الملل که امروز بخشی از عراق را تحت اختیار خود قرار گرفته اند به خودشان برگردد.

حجت اسلام محمد اعرافی در ادمه ، ۲۶ مرداد سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را گرامی داشت و افزود: اگر ایثار و فداکاری این عزیزان در ۸ سال دفاع مقدس برای تامین امنیت نظام و انقلاب و مردم نبود و سالها تحمل سختی های اسارت را در زندانهای رژیم بعثی عراق نداشتند ملت بزرگ ایران امروز به این عظمت و شکوه نرسیده بود.

امروز ما باید قدردان ایثار و فداکاری آزادگان سرافراز باشیم

حجت الاسلام محمد اعرافی گفت: امروز ما باید قدردان ایثار و فداکاری و جانفشانی های این دلاورمردان باشیم و به یاد بیاوریم که آنها برای آزادی و استقلال این ملت چه شکنجه های روحی و جسمی  را در اسارت رژیم بعثی متحمل شدند.

ضعف ایمانی گروهی موجب کودتای ۲۸ مرداد در ایران شد

خطیب جمعه موقت میبد با گرامی داشت ۲۸  مرداد روز کودتای ننگین امریکایی انگلیسی بر علیه دولت مردمی وقت ایران گفت: امریکا در همه زمان در پی ضربه زدن به اسلام، انقلاب اسلامی است و اولین حمله ای که امریکای جهانخوار و انگلیس  انجام داد کودتای ۲۸ مرداد بر علیه دولت مردمی بود.

یکی از اهداف کودتای ۲۸ مرداد حاکم کردن رژیم منفور پهلوی در ایران بود

وی با اشاره به علت وقوع این کودتا در ایران بر علیه ایران اسلامی گفت : یکی از عوامل مهم کودتای ۲۸ مرداد، اعتماد بیجای رئیس دولت آن زمان به امریکا بود.

وی تهدید و تطمیع و وعده های توخالی را از ترفندهای استکبار برشمرد و افزود : فریب این تهدیدات را خوردند و امریکا این دخالت ظالمانه خود تحت عنوان کودتا را در ایران انجام داد.

امام جمعه موقت میبد، فاصله گیری مردم از مرجعیت را دومین عامل کودتای نظامی امریکا در ۲۸ مرداد در ایران خواند و افزود: هرگاه مردم از روحانیت اصیل فاصله بگیرند مقدرات آنها به دست دشمن خواهد افتاد و دشمنان از ضعف ایمان گروهی از مردم استفاده کردند و کودتا را راه انداختند.

حجت الاسلام محمد اعرافی سالروز حمله رژیم سفاک و مستبد رضاخان قلدر به مسجد گوهرشاد مشهد و شهدای این حادثه  را گرامی داشت.