گزارشی از نهمین زایمان بدون درد در میبد

با اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در راستای طرح تحول نظام سلامت ارائه خدمت زایمان بدون درد از  ۱۵ تیر ماه به مادران باردار ارائه می شود. خانم فائزه اسلامی مادر ۱۸ ساله در گفتگو با خبرنگار وب دا میبد با بیان اینکه این اولین بارداری وی بوده و به علت درد زایمان در ساعات […]

با اجرای برنامه ترویج زایمان طبیعی در راستای طرح تحول نظام سلامت ارائه خدمت زایمان بدون درد از  ۱۵ تیر ماه به مادران باردار ارائه می شود.

خانم فائزه اسلامی مادر ۱۸ ساله در گفتگو با خبرنگار وب دا میبد با بیان اینکه این اولین بارداری وی بوده و به علت درد زایمان در ساعات پایانی شب به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) شهرستان میبد مراجعه می کند گفت : از ابتدا قصد زایمان طبیعی را داشته ام و خود را جهت تحمل درد آن از لحاظ روحی آماده کرده بودم که پس از مراجعه به بیمارستان با شیوه بدون درد آن آشنا شدم . وی با بیان اینکه پس از سه ساعت مراجعه به بیمارستان زایمان طبیعی بدون درد را با موفقیت انجام داده از این شیوه ابراز رضایت نمود.

به گزارش خبرنگار وب دا میبد دکتر سجادنیا متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه درد زایمان مهمترین علت تمایل افراد به زایمان به روش سزارین می باشد که با راه اندازی بخش زایمان بدون درد در بیمارستان میبد می توان از آمار سزارین کاست. وی از مهمترین مزایای زایمان بدون درد را اینگونه برشمرد: در صورت انجام صحیح این تکنیک درد مهار می شود، اما قدرت عضلانی باقی می ماند و مادر می تواند در روند زایمان شرکت کند. همچنین توانایی حرکت دادن پاها و خروج بیمار از بسترتا حد زیادی در او حفظ می شود و از طرفی در مقایسه با سایر روشها  احتمال ورود داروهای مصرفی به بدن جنین و بروز عوارض ناشی از آن ها در این روش بسیار کمتر است.

زایمان طبیعی علاوه بر کمک به تنفس طبیعی و افزایش بهره هوشی در سلامت روانی نوزاد نیز کمک شایانی داشته، در کاهش مرگ و میر نوزادان تاثیر قابل توجهی دارد و در مقایسه با سزارین عوارض مادری و جنینی از جمله خونریزی پس از زایمان، چسبندگی داخل شکمی و خطر چسبندگی جفت در زایمانهای بعدی کمتر می باشد و بی شک با اجرای طرح زایمان بدون درد می توان امیدوار بود گامی موثر در ترویج زایمانی ایمن و بی درد برای مادران باشد.