دستاوردهای سفر فرماندار میبد به پایتخت

حسین فلاح فرماندار میبد در سفر چهار روزه خود در هفته گذشته به تهران با هماهنگی های انجام شده از طرف حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد با تعدادی از روسای سازمانهای مختلف ، معاونین وزرا ، مدیران کل و دیگر مقامات مسئول  دیدار و پیرامون مسائل مربوط به شهرستان مذاکره و رایزنی […]

حسین فلاح فرماندار میبد در سفر چهار روزه خود در هفته گذشته به تهران با هماهنگی های انجام شده از طرف حضرت آیت الله اعرافی امام جمعه شهرستان میبد با تعدادی از روسای سازمانهای مختلف ، معاونین وزرا ، مدیران کل و دیگر مقامات مسئول  دیدار و پیرامون مسائل مربوط به شهرستان مذاکره و رایزنی نمودند :
– ملاقات با مدیرکل حراست و مشاور وزیر کشور و بحث و تبادل نظر پیرامون حوزه انتخابیه شهرستان از دیگر برنامه های این سفر بود که حضرت آیت الله اعرافی نیز با آاقای شوشتری در این زمینه از طریق تلفنی مذاکره و نظرات و توصیه های لازم را ارائه نمودند که مورد توجه و استقبال ایشان قرار گرفت.
– در دیدار معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که آیت الله اعرافی نیز مذاکرات را از طریق تلفن پیگیری و توصیه های لازم را به معاون وزیر ارائه می نمودند اختصاص مبلغ ۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بابت خسارت قسمتی از هزینه های انجام شده در ارتباط با کنگره شعر توحیدی و همچنین اختصاص تعدادی کتاب به کتابخانه موزه شهدا و کتابخانه ارشاد ماحصل این دیدار بود. در این ملاقات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد فرماندار را همراهی می کردند.
– ملاقات با مدیرکل دفتر گسترش و برنامه ریزی و دبیر شورای گسترش وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری اولین دیدار فرماندار در مجموعه این وزارتخانه بود که انجام تمهیدات لازمه در خصوص واگذاری زمین دانشکده خبر ، أخذ مجوز چندین رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری و مشاوره در ارتباط با طرح جامع دانشگاه میبد ماحصل مذاکره با آقای دکتر حسینی بود که حضرت آیت الله اعرافی نیز با آقای حسینی بصورت تلفنی مذاکره و توصیه های لازم را ارائه نمودند.
– در دیدار با آقای دکتر امید معاون اداری مالی و منابع انسانی دانشگاه وزارت علوم موافقت شد مبلغی جهت تکمیل و تجهیز برخی از پروژه های عمرانی در شرف بهره برداری به دانشگاه میبد اختصاص یابد.
– در دیدار با دکتر فریدون مدیرکل حوزه وزارتی ، توسعه آموزش عالی در شهرستان میبد و تسریع در فعالیتهای مختلف آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی و عمرانی دانشگاه از مباحث مطرح شده در این حوزه بود که توافقات مفیدی در این زمینه حاصل گردید. لازم به ذکر است آقای دکتر کلانتری رئیس دانشگاه آیت الله حایری میبد در این دیدارها فرماندار را همراهی می کردند.
– ملاقات با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از برنامه های سومین روز سفر فرماندار به تهران بود که در این دیدار نیز امام جمعه معزز شهرستان بصورت تلفنی با آقای پورسید آقایی پیرامون مسائل مرتبط با راه آهن میبد رایزنی و توصیه های لازم را ارائه نمودند.
بهسازی و توسعه ایستگاه راه آهن میبد و همچنین در اختیار قراردادن زیرساخت های لازم جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی قطار بین شهری میبد – یزد و دوخطه نمودن مسیر فعلی یزد به سمت میبد و اردکان جهت تسریع در جابجایی مسافر و حمل بار از مباحث مطرح شده بود که آقای پورسید آقایی قولهای مساعدی در این زمینه دادند.
– شرکت در جلسه برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی با حضور معاون سیاسی – امنیتی استاندار و فرمانداران میبد و تفت در دفتر مدیرکل وزارت کشور آخرین برنامه این سفر بود که برگزاری انتخابات و بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی برگزاری انتخابات سالم در موعد مقرر در شهرستان و زمینه سازی جهت حضور پرشور مردم در انتخابات مذکور از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان فرماندار میبد ضمن سپاس ویژه از امام جمعه محبوب شهرستان حضرت آیت الله اعرافی که نقشی اساسی در انجام هماهنگی های لازم قبل از این ملاقات ها ایفا نمودند و همچنین مذاکرات تلفنی کارآمد و تأثیرگذار با مقامات مذکور حین انجام ملاقات ها و استفاده از ظرفیت و نفوذ کلام خود موجب استظهار و دلگرمی ایشان در این سفر شدند ، آرزومندند که با پیگیریهای بعدی علاوه بر دستاوردهای جدید در حوزه های مختلف شهرستان پیگیریهای لازم در جهت تحقق موارد تصویب شده بعمل آید.