تبرئه سردبیر پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز

به دنبال شکایت روزنامه ایران از سردبیر سایت خبری رجانیوز که همزمان با روز خبرنگار، به بازداشت علی نادری منجر شد، این فعال رسانه‎ای منتقد دولت، صبح امروز آزاد شد. به گزارش رجانیوز به نقل از جهان، علی نادری صبح امروز با ارائه مدارک و مستندات در شعبه هفتم دادسرای انقلاب، به دفاع از خود […]

به دنبال شکایت روزنامه ایران از سردبیر سایت خبری رجانیوز که همزمان با روز خبرنگار، به بازداشت علی نادری منجر شد، این فعال رسانه‎ای منتقد دولت، صبح امروز آزاد شد.
به گزارش رجانیوز به نقل از جهان، علی نادری صبح امروز با ارائه مدارک و مستندات در شعبه هفتم دادسرای انقلاب، به دفاع از خود در برابر اتهام وارده از سوی روزنامه ایران پرداخت و در نهایت قاضی شعبه قرار منع تعقیب درباره این پرونده را صادر کرد تا پرونده این شکایت مختومه اعلام شود.

این در حالی است که خبرگزاری دولتی ایرنا به عنوان مجموعه بالادستی موسسه ایران با انتشار خبری تلاش کرد روزنامه ایران را از این اقدام تبرئه کرده و اعلام کند که بازداشت سردبیر رجا نیوز ارتباطی به روزنامه ایران ندارد!

خبرگزاری ایرنا در متن خبر خود اعلام کرده است، اقدام حقوقی علیه سردبیر رجانیوز توسط موسسه شهرستان‎های ایران که موسسه‎ای مستقل است صورت پذیرفته و ارتباطی به روزنامه ایران ندارد، این در حالی است که نماینده موسسه شهرستان‎های ایران در استان‎های مختلف، همان نماینده روزنامه ایران در این استان‎ها محسوب شده و بر این اساس از سوی مدیرعامل روزنامه ایران برای این نمایندگان حکم سرپرستی صادر می شود.

از سوی دیگر بنا بر اظهارات اطرافیان سردبیر رجانیوز، اقدام روزنامه ایران علیه نادری بدون هرگونه اعلام قبلی و یا دعوت به برگزاری جلسه برای بررسی دعاوی ادعایی این روزنامه صورت گرفته و رأسا اقدام به حبس و بازداشت این خبرنگار فعال در عرصه نقد دولت شده است.

با این حال، رای امروز قاضی دادسرای ناحیه ۷ مبنی بر صدور قرار منع تعقیب و مختومه شدن پرونده که به آزادی نادری پس از ۲۴ ساعت بازداشت منجر شد، نشان از واقعیت دیگری دارد و شائبه اقدام سیاسی در این باره را افزایش می دهد.

گفتنی است، در حالی که مقامات دولتی طی یکسال گذشته مدعی آزادی رسانه های منتقد و تکریم منتقدان بوده اند، چنین رفتاری از سوی مجموعه رسانه‎ای دولت در روز خبرنگار با یک روزنامه‎نگار منتقد، مطابق با ادعای دولت در زمینه تکریم خبرنگار و اطلاع‎رسانی نبود.