رئیس‌اسبق واحدمیبد، رئیس دانشگاه‌آزاد‌یزد شد

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در یزد، سمنان و اصفهان گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از امکانات کشور باید به سمت تولید برویم و دانشگاه‌ها باید در این زمینه آغاز کننده کار باشند. به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رضا امراللهی، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه یزد اظهار داشت: دانشگاه […]

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در یزد، سمنان و اصفهان گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از امکانات کشور باید به سمت تولید برویم و دانشگاه‌ها باید در این زمینه آغاز کننده کار باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رضا امراللهی، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه یزد اظهار داشت: دانشگاه آزاد، میراث فرهنگی امام خمینی(ره) است و با کمک معنوی امام راحل بنیان گذاشته شد و همین کمک معنوی بود که امروز دانشگاه این چنین استوار و شاخ و برگ و میوه‌هایش فراتر از حد تصور شده است.

وی عنوان کرد: تربیت ۴ میلیون دانشجو و حضور یک میلیون دانشجو در دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور موضوع کمی نیست و این افتخاری بزرگ برای مجموعه دانشگاه آزاد است.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در یزد، سمنان و اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد:  ایشان از بهترین فارغ‌التحصیلان برق در کشور هستند و با معدلی نزدیک به ۲۰ فارغ‌التحصیل شدند و برای ما افتخاری است که وزرای علوم از این سطوح انتخاب شوند.

وی همچنین با اشاره به ادغام پردیس علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور اظهار داشت: این ادغام در دانشگاه آزاد در واقع راه حلی برای استفاده از همه نیروهای دانشگاه و بالا بردن راندمان کار بود و قرار بر این شد تا پردیس علوم و تحقیقات با واحدهای دانشگاه ادغام شود و یکی از روسای این دو مرکز ادغام شده، رئیس دانشگاه شوند.

امراللهی با بیان اینکه کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد می‌خواستند که مدیر از بین خود دانشگاه آزادی‌ها انتخاب شود، عنوان کرد: دکتر اسلامی را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد یزد انتخاب کردند اما دکتر میرفخرالدینی نیز بیش از آنچه که از دستش برمی‌آمد برای این دانشگاه زحمت کشید و تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه قبل از یزد، تغییر و تحولات در ۲۰ استان کشور انجام شد، بیان کرد: در یزد به واقع تصمیم‌گیری بسیار مشکل بود اما در نهایت نیز محمدرضا اسلامی به عنوان یکی از نخستین اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب شد.

نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه آزاد در یزد، سمنان و اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکردهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور، ارتقای کیفیت است، گفت: تنها راه آن، راه‌اندازی رشته‌های تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتراست.

وی با بیان اینکه در یزد ۳۰ رشته جدید راه‌اندازی شده و بقیه رشته‌های مورد درخواست نیز به تدریج راه‌اندازی می‌شود، از تحولات بزرگ در حوزه ارتقای علم و دانش در دانشگاه یزد خبر داد.

امراللهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور ما کشور جهان سومی است اما نباید خود را دست کم بگیریم، بیان کرد: اگر می‌خواهیم انسان‌هایی باشیم که از نعمت‌های موجود در کشورمان به خوبی استفاده کنیم، باید تولید کنیم و هر کس در هر رشته‌ای که فعالیت می‌کند، باید دست به تولید بزند.

وی ادامه داد: باید به اندازه توان خود حرکت کنیم که در این صورت دیگر لباس تن همه ما، ساخت چین نخواهد بود و دانشگاه باید استارت این کار را بزند.

امراللهی، آمدن دکتر اسلامی به دانشگاه آزاد یزد را گامی به جلو خواند و گفت: رفتن دکتر میرفخرالدینی نیز به هیچ وجه ذره‌ای از توانایی‌های ایشان را کم نمی‌کند.

در این مراسم از تلاش‌های سیدحیدر میرفخرالدینی تجلیل و محمدرضا اسلامی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد یزد معرفی شد.

اسلامی پیش از این معاونت اجرایی و پژوهشی دانشگاه آزاد میبد، ریاست دانشگاه آزاد میبد، ریاست دانشگاه آزاد بروجرد و ریاست پردیس علوم و تحقیقات میبد را بر عهده داشته است.