لزوم اعتراض شدید اما قانونمند مردم میبد به سناریوی ذبح میبد در مجلس

به نظر می رسد اعتراضات شدید مردم میبد درباره تصمیمات احتمالی در این باره با ملاحظه چارچوبهای قانونی تداوم داشته باشد؛ چرا که به اذعان اعضای کمیسیون شوراها حداقل، یکی از سناریوها این است که حوزه انتخابیه میبد با یزد و اشکذر ممزوج شود.

صرفنظر از تکذیبیه های متعددی که تعدادی از اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره تصویب تقسیم بندی حوزه های انتخابیه استان یزد مطرح کرده اند، به نظر می رسد اعتراضات شدید مردم میبد درباره تصمیمات احتمالی در این باره با ملاحظه چارچوبهای قانونی تداوم داشته باشد؛ چرا که به اذعان اعضای کمیسیون شوراها حداقل، یکی از سناریوها این است که حوزه انتخابیه میبد با یزد و اشکذر ممزوج شود.

این به آن معنی است که یکی از ۷ الی ۸ پیشنهادی که در جلسات مختلف کمیسیون شوراها به آن پرداخته می شود آن است که حوزه انتخابیه میبد با یزد و اشکذر یکی شود. این نکته زمانی بیشتر خودنمایی می کند که توجه کنیم در این کمیسیون عضوی وجود دارد که به شدت به دنبال تصویب نهایی این پیشنهاد است و او کسی نیست جز دخیل عباس زارع زاده.

زارع زاده (نماینده شهرهای بافق، بهاباد، ابرکوه، مهریز و خاتم) اتفاقا سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس است و در این مدت تمام تلاش خود را به کار بسته تا در فقدان نماینده محبوب میبد -مرحوم یحیی زاده- سناریویی را به کرسی بنشاند که به قول خودش “مانع ویژه خواری مناطق شمالی استان” بشود.

البته پر واضح است که مناطق شمالی استان، شهرستانهای میبد و اردکان است اما نکته جالبی که در این میان وجود دارد آن است که ظاهرا در نقشه ای که روی دیوار خانه یا محل کار آقای دخیل عباس نصب است، در منطقه شمالی استان، فقط شهرستان میبد وجود دارد و هیچ نام و نشانی از شهرستان ویژه ای به نام “اردکان” وجود ندارد!! چرا که در مصوبه پیشنهادی وی که مدام از آن دم می زند باز هم اردکان ۷۵ هزار نفری یک نماینده مستقل دارد!

البته احتمال هم دارد ایراد از نقشه آقای زارع زاده نباشد و مشکل از ناتوانی در مقابل عنصر ویژه ای به نام “محمد رضا تابش” یعنی همان نماینده اردکان و یا شاید هم خدای ناکرده توافق و تبانی پنهانی با نامبرده برای تامین منافع حوزه های انتخابیه متبوعشان به قیمت ذبح منافع مردم شهرستان میبد باشد ولی آنچه که واضح است، طرح مورد نظرآقای دخیل عباس نه تنها کوچکترین ربطی به مبارزه با ویژه خواری ندارد بلکه نماد پررنگی از ویژه خواری هم محسوب می شود چه اینکه مطابق با این طرح دو سوم جمعیت استان دو نماینده و یک سوم بقیه سه نماینده دارند! و جالبتر اینکه از مجموع ۵ نماینده برای استان یک میلیونی یزد، ۱ نماینده اش به صورت ویژه برای شهر اردکان تخصیص می یابد!

جالب آنکه دخیل عباس زارع زاده که این فرصت موجود را غنیمت شمرده در مصاحبه های مکرر خود ادعاهای بزرگی را مطرح می کند؛ از تمایل مردم اردکان به الحاق با حوزه انتخابیه میبد گرفته تا اعتراض شدید مردمان اشکذر و تفت به الحاق به میبد! و نیز درخواست اعضای شورای شهر میبد از نائب رئیس کمیسیون شوراها جهت الحاق به یزد!! ادعاهایی که صحت خیلی از آنها بر مخاطبان محترم مکشوف است. (فایلهای صوتی آقای زارع زاده در آرشیو میبدما موجود است.)

در هر صورت آنچه که مبرهن است آن است که آقای زارع زاده در حال حاضر سخنگو و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس است و تمام تلاش خود را در جهت به کرسی نشاندن نظریه خود (و شاید هم نظریه مشترک ایشان و آقای تابش) به کار خواهد بست؛ بنابراین بر مردم و مسئولان میبد است تا اعتراض شدید خود را نسبت به این گونه سناریوها در محافل مختلف و البته در چارچوب قانون اعلام دارند. کما اینکه اطلاعات واصله بیانگر آنستکه در برخی مساجد میبد، شب گذشته طومارهایی در این باره به امضاء رسیده و نیز برخی از مسئولین شهرستان راهی تهران شده اند تا پیگیر این ماجرا باشند.

گفته می شود آیت الله اعرافی -امام جمعه میبد- نیز نسبت به طرح چنین مسئله ای شدیدا ابراز ناراحتی نموده و در حال رایزنی هایی در این باره در تهران می باشد.

همچنین نیروهای نخبه شهر می توانند با تماس تلفنی یا پیامکی با اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس آنان را نسبت به تبعات تصمیمهای غیرکارشناسی درباره حوزه انتخابیه میبد آگاه سازند. ضمن آنکه ظاهرا قرار است اعضای کمیسیون شوراهای مجلس در تاریخ ۱۶ مرداد به استان یزد سفر کنند.

خاطرنشان می شود اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در حال حاضر عبارت از افراد زیر می باشد:

Image 1