تکذیب خبر یکی شدن حوزه‌های انتخابیه میبد با یزد و اشکذر توسط چند تن دیگر از اعضای کمیسیون شوراهای مجلس

متعاقب درج گفتگوی شبکه میبدما با نائب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، سایت اصلاح طلب “ایلنا” در اقدامی عجیب با ترتیب دادن یک گفتگوی شتابزده با دخیل عباس زارع زاده به زنده ساختن ادعای دروغ تصویب مصوبه الحاق حوزه انتخابیه میبد به یزد و اشکذر پرداخت.

متعاقب درج گفتگوی شبکه میبدما با نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سایت خبری اصلاح طلب “ایلنا” در اقدامی عجیب با ترتیب دادن یک گفتگوی شتابزده با دخیل عباس زارع زاده به زنده ساختن ادعای دروغ تصویب مصوبه الحاق حوزه انتخابیه میبد به یزد و اشکذر پرداخت.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، سایت مذکور به نقل از زارع زاده مدعی شد: پیشنهاد شهرستان های یزد-اشکذر و میبد ۲نماینده، اردکان یک نماینده، تفت-خاتم و ابرکوه یک نماینده و مهریز- بافق و بهاباد یک نماینده، علیرغم داشتن مخالف به اتفاق آراء در کمیسیون شوراها تصویب شد.

این در حالی است که جواد کولیوند -نایب رئیس کمیسیون شوراها- در گفتگو با “میبدما” قویا این مطلب را تکذیب نمود اما در عین حال شبکه میبدما در گفتگو با برخی دیگر از اعضای کمیسیون شوراهای مجلس، صحت و سقم ادعاهای ایلنا و یزدان نیوز و دخیل عباس زارع زاده را مورد بررسی قرار داد.

محمد ابراهیم رضایی -نماینده خمین و عضو کمیسیون وشوراها و امور داخلی مجلس- در گفتگو با خبرنگار “میبدما”، ضمن تکذیب خبر تصویب مصوبه تقسیم حوزه های انتخابیه استان یزد، خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر کمیسیون، صرفا استانهایی که واجد شرایط داشتن نماینده اضافه تری هستند تعیین شد که یزد هم یکی از این استانها بود اما درباره نحوه تخصیص نماینده به حوزه های انتخابیه مختلف استان، هیچ مصوبه ای به تصویب نرسیده است.

2195225_792

وی گفت: این طور که معلوم است، در استان یزد، اختلافات زیادی بر سر تخصیص نماینده وجود دارد و احتمالا باید در تصمیم خود برای اضافه کردن یک نماینده به استان یزد باید تجدیدنظر کنیم.

همچنین عیسی دارایی -نماینده اندیمشک و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس- نیز با رد ادعای مشخص شدن چیدمان نمایندگان مختلف استان یزد، افزود: در جلسه دیروز کمیسیون، سناریوهای مختلف برای تقسیم حوزه های انتخابیه استان یزد مورد بررسی قرار گرفت اما هیچکدام به تصویب نهایی نرسید.

80270138-2821399

وی افزود: احتمالا در جلسه فردا در کمیسیون شوراها به تصمیمی در این باره برسیم.

همچنین دکتر مولازاده، مشاور کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز با تکذیب تصمیم گیری درباره حوزه های انتخابیه استان یزد گفت: در جلسه دیروز هیچ تصمیم گیری در این باره نشده است و ۷-۸ سناریو درباره نحوه تقسیم نماینده در حوزه های انتخابیه استان یزد مطرح شده است و مطمئن باشید در فقدان مرحوم یحیی زاده اجازه نمی دهیم حق شهرستان میبد ضایع شود و اسباب ناراحتی مردم منطقه یا مناطقی در استان یزد فراهم شود.

وی گفت: اگر تصمیمی در کمیسیون شوراها اتخاذ شود در سایت مجلس شورای اسلامی به اطلاع عموم خواهد رسید و خبر سایتهای خبری در این باره اعتباری ندارد.

سوالی که در اینجا مطرح می شود آن است که چرا رسانه های اصلاح طلب یزد، اصرار بر یک دروغ آشکار و واضح دارند و از آن مهمتر آنکه انگیزه آقای دخیل عباس زارع زاده که ملبس به لباس روحانیت نیز می باشد از اشاعه این مطالب خلاف واقع چیست؟!

نکته جالبی که در این میان به چشم می خورد نقل این خبر کذب در پایگاه اطلاع رسانی مدعی اصولگرایی “یزد رسا” است و معلوم نیست این سایت خبری که عقبه مشخصی نیز دارد چه منافع مشترکی با سایتهای دوم خردادی و اصلاح طلبی چون ایلنا و یزدان نیوز دارد؟!