انسانی ها گل کاشتند

گزارشی از رتبه‌های برتر کنکور میبد

در جریان کنکور سراسری امسال، دانش آموزان رشته علوم انسانی در سه دبیرستان خدیجه کبری، نمونه گل محمدی و معارف میبد، رکوردشکنی بی سابقه ای را بر جای گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، در کنکور سراسری امسال، ۲۵ دانش آموز در رشته علوم انسانی در میبد موفق به کسب رتبه های زیر ۱۰۰۰ شده اند و این در حالی است که در رشته تجربی ۵ دانش آموز و در رشته ریاضی-فیزیک سه نفر و در رشته هنر دو نفر توانسته اند رتبه زیر ۱۰۰۰ به دست آورند و این به آن معناست که ۷۱درصد از رتبه های دو رقمی و سه رقمی میبد را انسانی ها و ۲۹ درصد بقیه را دانش آموزان رشته های تجربی، ریاضی و هنر به دست آورده اند.

ارزیابی رتبه های به دست آمده نشان می دهد تعداد ۱۸ نفر از محصلین دبرستانهای میبد در رشته علوم انسانی موفق به کسب رتبه های زیر ۵۰۰ شده اند در حالیکه در هر یک از رشته  های تجربی و ریاضی فقط یک نفر توانسته رتبه زیر ۵۰۰ کسب کند.

سهم مدارس میبد در رکورد شکنی امسال علوم انسانی ها نیز قابل توجه است. به این شرح که از ۲۵ دانش آموزی که رتبه های زیر ۱۰۰۰ کسب کرده اند، تعداد  ۱۶ نفر از آنان در مدرسه خدیجه کبری، ۶ نفر در مدرسه نمونه گل محمدی و ۳ نفر هم در مدرسه معارف دخترانه تحصیل کرده اند که این مسئله نشان می دهد حدود نیمی از مجموع رتبه های برتر کنکور در میبد در تمام رشته ها فقط متعلق به یک مدرسه – یعنی دبیرستان خدیجه کبری- می باشد. (۱۶ نفر از ۳۵ نفر)

بنابراین، این مسئله نشان می دهد که مدیریت و کادر مدرسه خدیجه کبری در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان نخبه علوم انسانی بسیار موفق عمل کرده و این در حالی است که این مدرسه به لحاظ امکانات و وسع مالی مانند مدارس دیگر است و مدرسه ای خاص محسوب نمی شود و این موارد، توجه بیش از پیش متولیان امر به این مدرسه ممتاز را می طلبد. میبدما قبلا گزارشی در این باره تقدیم حضور مخاطبان ارجمند خود کرده بود.

نکته دیگر اینکه دبیرستان معارف دخترانه میبد علیرغم تمام مشکلات طاقت فرسایی که داشته در پدیده ای جالب توجه موفق شده سه دانش آموز سه رقمی را معرفی کند و این در حالی است که در کمال تاسف این مدرسه در آستانه انحلال قرار دارد و مسئولان مدرسه عالی شهید مطهری و نیز مسئولان و دلسوزان فرهنگی میبد بایستی برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار زودتر اقدامی کنند. جالب است بدانید که دانش آموزان مدارس معارف میبد به خاطر آموزش های عمیق فقهی، معارفی و عربی از توان علمی بسیار بالایی برخوردارند و عموما در تحصیلات تکمیلی به مقطع دکتری پای می گذارند.

اما نکته بسیار جالبی که درباره رتبه های ممتاز کنکور امسال میبد به چشم می خورد این است که در میان ۳۵ رتبه زیر ۱۰۰۰ در ۴ رشته انسانی، تجربی، ریاضی و هنر فقط نام دو پسر مشاهده می شود و بقیه (۳۳ نفر) همگی دختر هستند که این مسئله نشان می دهد در بخش آقایان باید کار جدی تری صورت پذیرد. نام و رتبه و مدرسه دو پسری که رتبه دو رقمی کسب کرده اند عبارت است از:

مهدی حاج حسینی/ رشته ریاضی/ رتبه ۱۷۴/ مدرسه خوارزمی

سعید کارگر/ رشته تجربی/ رتبه ۵۴۶/ مدرسه خوارزمی

اما کنکور امسال  در میبد یک پدیده هم داشت و او خانم سهیلا سبحانی بود که موفق شد رتبه ۵ کنکور منطقه دو را از آن خود کند و این در حالی است که سالهاست میبد چشم انتظار رتبه تک رقمی است. خانم سبحانی دانش آموز مدرسه نمونه گل محمدی است؛ جایی که مادر وی، مدیریت آن را برعهده دارد.

اما رتبه های دو رقمی امسال را سه دانش آموز دختر در رشته انسانی کسب کرده اند: خانم ها

زینب غفوریان/ رتبه۲۸/ مدرسه گل محمدی

نیکو نیک زر/ رتبه ۴۶/ مدرسه گل محمدی

زینب غفوری پور/ رتبه ۸۵/ مدرسه خدیجه کبری

نکته دیگر آن که سه دانش آموز شاهد نیز موفق به کسب رتبه های ممتاز شده اند:

فاطمه رضوانی/ رشته انسانی/ رتبه ۱۴/ مدرسه گل محمدی

خانم صفا شاطری/ رشته تجربی/ رتبه ۳۷/ مدرسه خوارزمی دخترانه

خانم مریم حکیمی/ رشته تجربی/ رتبه ۵۵/ مدرسه گل محمدی

برای مشاهده اسامی و رتبه های ممتاز کنکور سراسری میبد بر روی تصاویر زیر کلیک کنید

Image

Image0001

Image0002 - Copy

Image0002