بازدید متخصص برجسته مغز و اعصاب جهان از بافت تاریخی شهرستان میبد

وی به دانشجویان توصیه نمود از سال دوم و سوم دانشگاته سوژه تحقیقاتی را به دست بگیرند و کنار یادگیری درسهای پزشکی به کار تحقیقات و راه وارد شدن به کارهای علمی را یاد بگیرند .

پروفسور سمیعی استاد مغز و اعصاب جهان به همراه ۶۵ نفر از پزشکان و متخصصان جراحی مغز و اعصاب جهان مورد استقبال فلاح فرماندار، هدایی شهردار و جمعی از مسئولین و پزشکان متخصص میبدی قرار گرفتند .

میبد که خود از صاحبان اندیشه و مغزهای متفکر ایران و جهان به شمار میرود و در این راستا ۲۰ سال بر قلعه رفیع دانشگاهی کشور سیطره دارد  میزبان این فرزانگان بود .

هیات پزشکی مغز و اعصاب جهان ضمن بازدید از نارین قلعه ، رباط شاه عباسی ، آب انبار کلار ، موزه زیلو و یخچال میبد از نزدیک با فرهنگ و آداب میبدی ها آشنا شدند .

پروفسور سمیعی در خصوص شهرستان میبد بیان داشت : در میبد قدیمی ترین ساختمان با نام نارین قلعه  را دیدم که برایم جالب بود مشابهت های این شهر کهن با شهرهای دیگر را که به چه نحوی در آن زمان و با چه عقایدی آن ساخته شده و در ۷۰۰۰ سال گذشته به این شهر افزوده شده اطلاعاتم را افزایش داد . خوشحالم که با این سفر توانستم مقداری از تاریخ کهن کشور خودم را از نزدیک ببینم .

وی ادامه داد : وقتی به  استان یزد نگاه می کنیم می بینیم در زمانهای دور آفتاب سوزنده ای داشته و دارد و آب زیادی هم نداشته ، باد و شن هم از سطح کویر به شهرها می آمده حال به چه نحوی یزدیها با افکار بسیار بسیار عالی کیفیت زندگی خود را بهبودی ببخشند . وقتی به معماری یزد  توجه می کنیم می بینیم آنها اولین دستگاه تصویه هوا را اختراع کردند که به شکل بادگیر هست و اولین قناتی که بتواند آب را به مردم برساند و به نحوی که در خانه ها جاری شود خنک و بهداشتی نیز بماند در این سرزمین  دست یافته بودند که در هیچ کجای دنیا نبوده از این لحاظ خوشحالم که مردم یزد افرادی هستند که همیشه در حال جستجو و کنکاش هستند و خوشبختانه در خیلی از کارها موفق هستند و برای من جالب بود که در کنکور سراسری میبدی ها ۲۰ سال است که بیشترین قبولی را داشته اند .

با وجود مغزهایی که در یزد وجود داره آینده خوبی را می توانیم برای یزد متصور باشیم و این مستلزم این است که افکار خود را در زمینه علم و تحقیقات جدید سرمایه گذاری بکنند و بنده قرار گذاشتم که یک همکاری خوبی را در این زمینه داشته باشم و برای مردم استان یزد آینده خوبی را آرزو می کنم .

وی به دانشجویان توصیه نمود از سال دوم و سوم دانشگاته سوژه تحقیقاتی را به دست بگیرند و کنار یادگیری درسهای پزشکی به کار تحقیقات و راه وارد شدن به کارهای علمی را یاد بگیرند . وی از مسئولین دانشگاه و خیرین خواست امکانات تحقیق را فراهم نمایند تا این امر محقق شود .

در این بازدید فرماندار میبد نیز ضمن خوش آمد گویی به میهمانان از پروفسور سمیعی دعوت نمود تا ارتباط خود را با متفکرین شهرستان میبد برقرار نمایند که ایشان قول مساعد دادند سفر کاری به شهرستان میبد داشته باشند .

در این مراسم قطعه زیلویی از طرف فرماندار به رسم یادبود به پروفسور سمیعی اهداء گردید و همچنین شهردار میبد نوید نامگذاری یکی از میادین شهرستان به نام ایشان را دادند .