جملات توجیه‌ناپذیر آقای رئیس جمهور

حجه الاسلام و المسلمین مسلم زارع

  • حجه الاسلام و المسلمین مسلم زارع

این روزها که بازار حرفهای نغز و پرمغز والبته پرحاشیۀ برخی مسولین رکورد «کینه س» را پشت سر گذاشته است و کم وبیش رسانه های یکطرفه و دوطرفه وهرطرفۀ داخلی و خارجی را درنوردیده است،برآن شدیم تا اندکی از این مطالب را نشر داده تا از برکات و سکرات آن کلام های گهرباد بی بهره نمانیم.

البته این مقاله طنز نیست…

۱-جملۀ نغز اول:«مردم را نمی شود به زور شلاق به بهشت برد.»

الف:امیرالمومنین(ع):وقتی رسول خدا برای تبلیغ دین مرا به یمن فرستاد،فرمود:یاعلی!قبل  ازاینکه کسی را به اسلام دعوت کنی با کسی مقاتله نکن،قسم به خدا اگر خدای متعال یکنفر را به دست تو هدایت کند،از هرچیزی که خورشید برآن می تابد برای تو خیرش بیشتر است:(…خیرلک مما طلعت علیه الشمس).

براستی وقتی پیامبر خدا ارزش تبلیغ و دلسوزی برای آخرت مردم را بی نهایت برای مردم بازگو می کند و منطقش لَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَّفْسَکَ أَلَّا یَکُونُوا مُؤْمِنِینَ است،چطور کسی جرات میکند این رسالت عظیم را با حرف های نسنجیده زیر سوال ببرد؟

ب:اباعبد الله الحسین(ع) هدف والای قیام خودش را مطالبۀ اصلاح امت بیان می کند:(فانما خرجت لطلب الاصلاح فی امت جدی).اهل علم می دانند که چرا سید الشهدا نفرموده است “لاصلاح امت جدی”،{زیرا حضرت به خوبی می داند که امت اسلامی تماما هرگز اصلاح نخواهد شد} بلکه فرموده است:”لطلب الاصلاح فی امت جدی”.از واژۀ«طلب»مشخص می شود که مطالبۀ اصلاح منظور است.نه خودِ اصلاح.یعنی همان امربه معروف و نهی از منکر.یعنی آن چیزی که ارزش این را داشته است که اباعبد الله الحسین خون پاک و مقدسش را برای آن نثار کند همان مطالبۀ اصلاح امت اسلامی است.همان امر به معروف و نهی از منکر است.هماه راهنمایی مردم به سمت تعالی و بهشت برین است.

جالب اینکه حضرت در جایی دیگر فرمود:«فانّ السنه قد امیتت و انّ البدعه قد احییت و ان تستمعوا قولی و تطیعوا امری اهدکم سبیل الرّشاد.»:…اگر سخن مرا بشنویدواز من اطاعت کنید،شما را به مسیر رشد هدایت می کنم.

دونکته در این عبارت:از اینکه اباعبد الله فرمود «فان تستمعوا قولی»،معلوم می شود در هر زمانی و  در هر حکومت اسلامی عده ای هستند که قول امام معصوم یا  ولی امر را نمی شنود.و از جملۀ شرطیه اینگونه برداشت می شود که راه رشد وسعادت همان گوش دادن به قول ولی خدا واطاعت از اوست.و از سوی دیگر میتوان پی برد که عده ای هم هستند که قول معصوم را می شنودوباید برای آن عده زحمت کشیدوبرنامه ریزی کرد و قول ولی خدا را به آنها رساند تا مسیر رشد و تعالی را طی کنند.یعنی بایددست آنها را گرفت و به مسیر سعادت وسرافرازی یعنی بهشت می رهنمون شد.همانطور که سالار شهدا چنین وعده ای داد و به وعدۀ خود عمل کرد.

ج:امیرالمؤمنین در خطبه‌ى نهج‌البلاغه میفرماید: فَاِن اَطَعتُمونى فَاِنّى حامِلُکُم اِن شاءَ اللهُ عَلى‌ سَبیلِ الجَنَّه؛ فرمود اگر آنچه من میگویم، گوش کنید و عمل کنید، من شما را به بهشت خواهم رساند، ان‌شاءالله؛ وَ اِن کانَ ذا مَشَقَّهٍ شَدیدَهٍ وَ مَذاقَهٍ مَریره؛ (۷) اگرچه این کار، بسیار دشوار است، بسیار سخت و تلخ است.(ازبیانات امام خامنه ای/برداشت از وبلاگ “بهاربیا”)

۲-جملۀ نغز دوم:«گویی دوران پیام های یکطرفه به سرآمده و کم کم به نقطه ای می رسیم که جایی برای استبداد پیام نباشد.دیگر دوران رساندن پیام از طریق تریبون های یکطرفه و منبرهای یکطرفه به سرآمده است.امروز هر پیامی که در دنیا بازتاب وسیع تری داشته باشد،پیام قوی تر و تاثیرگذارتر است.»

الف:در حدیث شریف کسا می خوانیم:«یاعلی!والذی بعثنی بالحق نبیا…ماذکرخبرنا هذا فی محفل من محافل اهل الارض و فیه جمع من شیعتنا و محبینا الا ونزلت علیهم الرحمه و حفت بهم الملائکه…»

قطعا تبادر ذهنی در جملۀ: فی محفل من محافل اهل الارض، نمی تواند فیسبوک و یوتیوب باشد.در حالی که می فرماید وفیه جمع من شیعتنا و محبینا؟محافل اهل بیت یعنی همان مجالس احیای امر ومنبر روضه سید الشهدا (علیه السلام).

ب:درتایید روایت بالا، روایت زیبایی از امام صادق(علیه السلام)به فضیلاست:
«اتجلسون و تحدثون قال: نعم، جعلت فداک! قال: ان تلک المجالس احبها فاحیوا امرنا.فرحم الله من أحیا أمرنا یا فضیل من ذکرنا أو ذکرنا عنده فخرج من عینه مثل جناح الذباب غفر الله له ذنوبه و لو کانت اکثر من زبد البحر».
ایا می نشینید و با هم حدیث میکنید؟ گفتم : آری فدایت شوم ، فرمود به درستی که من آن مجالس را دوست دارم ، پس زنده بدارید امر ما را .. ای فضیل کسی که یاد کند ما را ، یا ذکر شویم نزد او و از چشم او اشک جاری شود مانند بال پشه ای ، می آمرزد خدا برای او گناهانش را هرچند زیادتر از کف دریا باشد…

ج:اینکه گفته شد هرپیامی که بازتاب وسیع تری داشته باشد،تااینجا درست!!! اما با چه منطقی میتوان ثابت کرد این پیام،”قوی تر و تاثیر گزارتر” است.جناب رییس جمهور! مگر داستان جوان های مست و فاسد را نشنیده اید که با یک مجلس روضه سیدالشهدا مسیر زندگی شان عوض شده است؟

۳-جملۀنغز سوم بعد از ساخت کلیپ خلاف شرع«شادی در خیابانهای تهران:هپی» در صفحه “توییتر”رییس جمهور:

«شادی حق مردم است.مانباید در موردرفتارهای ناشی از شادی سختگیر باشیم.»

الف:وقتی روایت اینچنین است:«شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا»باید دید رییس جمهور محترم شادی را چه معنا می کنند…شاید اگر این کلیپ از نزیکان ایشان بود و پخش می شد قضیه جور دیگری رقم می خورد.

در پایان با این تفاصیل فقط باید همین دعا را از پروردگار عالم خواست:

بار الها !عاقبت امر همۀ ما را ختم به خیر کن…