رهبر انقلاب بر بالین یار دیرین/ دعای مردم و مسئولین برای رییس خبرگان

با بستری شدن آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری که در پی حمله قلبی روز چهارشنبه به کما رفته است، تعداد زیادی از مسئولان کشوری و لشکری برای عیادت از ایشان راهی بیمارستان بهمن شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با بستری شدن آیت‌الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری که در پی حمله قلبی روز چهارشنبه به کما رفته است، تعداد زیادی از مسئولان کشوری و لشکری برای عیادت از ایشان راهی بیمارستان بهمن شدند.

 

آیت‌الله روی تخت بیمارستان

* مسئولان نظام در بیمارستان بهمن

حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی‌اکبر ناطق نوری رییس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری، سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، از جمله مسئولانی بودند که همان روز بعضا تا پاسی از شب، خود را به بیمارستان رساندند که آخرین عیادت را سیدعلی خمینی در ساعت حدود یک نیمه شب به همراه قدرت‌الله علیخانی داشت.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز از طریق تماس تلفنی با فرزند آیت‌الله مهدوی کنی جویای احوال ایشان شده بود.

 

* عیادت مسئولان در روز دوم

از صبح روز پنجشنبه نیز تعداد دیگری از مسئولان کشور از جمله آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله باقری کنی برادر آیت‌الله مهدوی کنی، حجت‌الاسلام غلام مصباحی مقدم نماینده تهران در مجلس، علی اکبر ولایتی رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع، حجت الاسلام سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، سردار احمدرضا رادان رییس مرکز مطالعات راهبردی ناجا، آیت‌الله روح‌الله قرهی رییس حوزه علمیه امام مهدی(عج)، حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه خبرگان، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رضا فرجی دانا وزیر علوم، محمود واعظی وزیر ارتباطات، حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه، محمدحسین صفارهرندی مشاور فرهنگی فرمانده سپاه، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، سردار محمد طهرانی مقدم، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس، سعیدی جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی برای عیادت از رییس مجلس خبرگان به بیمارستان بهمن رفتند.

آیت الله باقری کنی برادر آیت الله مهدوی کنی

آیت‌الله هاشمی در حال ورود به بیمارستان بهمن

 

در حین حضور  مسئولان در بیمارستان، برخی مردم عادی و برخی بیماران حاضر در بیمارستان بهمن از فرصت استفاده کرده و ضمن گفتگوی نزدیک با آنها، درخواست‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را نیز با مسئولان در میان گذاشتند. ازجمله درخواست یکی از بیماران از مصباحی مقدم و یا درخواست یک زوج جوان از حجت‌الاسلام ابوترابی فرد برای اذان گفتن در گوش فرزند تازه متولد شده‌شان.

 

* درخواست پزشکان از ملاقات کنندگان

مسئولین بیمارستان نیز با نصب نوشته‌ای برروی درب آسانسور، از ملاقات کنندگان آیت‌الله مهدوی کنی خواستند تا به دلیل ممنوع الملاقات بودن ایشان، طبق دستورالعمل بیمارستان عمل کرده و مراعات حال آیت‌الله را بکنند.

 

* دعای کمیل در دانشگاه امام صادق(ع)

از همان چهارشنبه شب، برخی دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) که آیت‌الله مهدوی کنی ریاست آن را برعهده دارد، در مقابل بیمارستان تجمع کردند که حجت‌الاسلام سعید مهدوی کنی فرزند رییس مجلس خبرگان از آنها خواست با خودداری از تجمع، با برگزاری مراسم دعا در دانشگاه برای بهبود حال پدرش دعا کنند.

 

به گزارش فارس، مراسم دعای کمیل، شب گذشته (پنجشنبه) بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار خواهد شد.

رهبر بر بالین آیت‌الله

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز پنجشنبه بود که با حضور در بیمارستان بهمن، علاوه بر عیادت آیت‌الله مهدوی کنی، از نزدیک در جریان روند مداوای این یار و همراه دیرین انقلاب، امام و رهبری قرار گرفتند و برای ایشان از خدای منان سلامتی مسئلت کردند.

 

* گزارش وضعیت به خبرنگاران

علیرضا زالی رییس نظام پزشکی نیز هرازچندگاهی با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در بیمارستان بهمن، آخرین وضعیت آیت‌الله را با آنها در میان می‌گذارد.

 

آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان و رییس دانشگاه امام صادق(ع) عصر روز چهارشنبه پس از بازگشت از مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، بعد از نماز ظهر و عصر در منزل خود دچار حمله قلبی شد که پس از انتقال به بیمارستان به کُما رفت.

* میزان علاقه آیت‌الله به امام راحل

حجت الاسلام ابوترابی در همین رابطه می گوید: «در فهم مراتب اعتقاد و ایمان آقای مهدوی کنی همین کافی است که دیروز نزدیکان ایشان توصیه داشتند که حال شما مقتضی نیست که در مراسم سالگرد امام شرکت کنید و بنده هم روز سه شنبه که خدمت ایشان بودم، به بنده فرمودند شرایط قلبی من مطلوب نیست ولی من تجلیل از امام را وظیفه میدانم و نمی‌توام در مراسم سالگرد ارتحال امام شرکت نکنم.»

 

حضور آیت‌الله در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره)- ساعاتی قبل از حمله قلبی

* سخنان برخی مسئولین در حاشیه عیادت از آیت الله مهدوی کنی

محمدی گلپایگانی: آیت‌الله مهدوی کنی از نعمات بزرگ خداوند برای ماست

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس گفت: مقام معظم رهبری دستور فرمودند که به نمایندگی از ایشان برای احوالپرسی آیت‌الله مهدوی کنی به اینجا بیایم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: آیت‌الله مهدوی کنی علی‌رغم تراکم جمعیت فراوانی که در روز چهاردهم خرداد در مرقد مطهر امام بوده با همین حال خود به دلیل ارادت و علاقه‌ای که به امام راحل داشتند حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی، آیت‌الله مهدوی کنی را یکی از نعمات بزرگ خداوند دانست و گفت: مردم دعا کنند که خداوند سلامتی را به ایشان برگرداند و شفا عنایت کند چرا که از قدرت خداوند هیچ چیز بعید نیست.

روحانی: همه ما دعاگوی حال آیت‌الله مهدوی کنی هستیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: آیت الله مهدوی کنی از چهره‌های بنام انقلابی، فرهنگی، علمی و دینی است و در کشور از حمایت همه روحانیت و مردم برخوردارند.

رئیس جمهور افزود: بعداز ظهر امروز برای ایشان عارضه قلبی پیش آمد که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و تیم پزشکی همه تلاش خود را برای بازگشت سلامت وی بکار می بندد.

در روحانی افزود: مردم و ما همه دعاگو هستیم که انشاء الله سلامت کامل ایشان برگردد و به خدمات خود به مردم و کشور ادامه دهند.

آیت‌الله خاتمی: آیت‌الله مهدوی‌کنی در عرصه‌های سیاسی، انقلابی و اجتماعی خوش درخشیده است

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:  ایشان از مفاخر روحانیت بوده و چهره‌ای است که در عرصه‌های سیاسی، انقلابی و اجتماعی خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: در عرصه فرهنگی نیز دانشگاه امام صادق (ع) از افتخارات ایشان است و در عرصه سیاسی از قبل انقلاب در مبارزات حضور فعال داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی با همان شکوهی که از امام دفاع می‌کرد از رهبری نیز دفاع کرده و ذی طلبگی خود را حفظ کرده است.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر لزوم دعا برای سلامتی ایشان خاطرنشان کرد: باید از مردم بخواهیم برای شفای آیت‌الله مهدوی‌کنی دعا کنند و آنطور که پزشکان گفته‌اند وضعیتشان از دیروز بهتر شده ولی هنوز محتاج دعا هستند.

سردار نقدی: آیت‌الله مهدوی کنی شخصتی معیار برای جامعه ماست

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین پس از عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی کنی شخصیتی معیار برای جامعه ماست که می‌توانیم مواضع خود را با موضع ایشان بسنجیم.

وی افزود: ایشان فردی با فضیلت است که یک لحظه از مسیر انقلاب جدا نشده و همواره همراه انقلاب بوده وخط اساسی انقلاب را جزو مواضع اصولی خود دانسته است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه آیت‌الله مهدوی کنی شخصیتی معیار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم سلامتی ایشان بازیابی شود زیرا راه ایشان منطبق بر خط انقلاب بوده است.

نسخه چاپیارسال به دوستان

آیت‌الله جنتی: خدمات انقلابی و قاطعیت در برابر دشمن از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی است

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به وضعیت درمانی آیت‌الله مهدوی کنی گفت: پزشکان و پرستارها می‌گویند حال ایشان بهتر است.

وی اضافه کرد: آنچه من استنباط کردم این است که خطر گذشته‌ است و باید منتظر باشیم که روند معالجه‌شان بهتر شود و به حال مطلوب برسند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به سابقه آشنایی خود با آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار داشت: من از قم و مدرسه فیضیه ایشان را می‌شناسم و در همان مدرسه با یکدیگر حجره داشتیم.

دبیر شورای نگهبان،‌ ویژگی‌های علمی و اخلاقی آیت‌الله مهدوی کنی را مورد اشاره قرار داد و افزود: ایشان ویژگی‌های علمی و اخلاقی خاص خود را دارند؛ از لحاظ اخلاق و اندیشه نمونه هستند و خدمات و سوابق انقلابی، قاطعیت در برابر دشمن و زجر کشیدن در دوران مبارزات از ویژگی‌های ایشان است.

جلیلی: آیت‌الله مهدوی‌کنی حق بزرگی بر گردن انقلاب و مردم دارد

سعید جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اخلاصی که آیت الله مهدوی کنی در همراهی با انقلاب و مردم داشتند مهمترین نکته بوده است، اظهار داشت: امیدوارم اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است منجر به شفای عاجل ایشان بشود.

وی ادامه داد: اینکه در سالگرد ۱۴ خرداد دچار این کسالت می‌شوند، آن هم بعد از اینکه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) حضور پیدا می‌کنند، خود قرینه خوبی بود بر ۵۰سال مبارزه مستمر و همراهی ایشان با نهضت امام خمینی(ره).

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی حق بزرگی بر گردن انقلاب و مردم دارد، گفت: دعا می‌کنیم که کماکان از این ذخیره بزرگ انقلاب بهره‌مند باشیم.

جلیلی با اشاره به اینکه ایشان با اخلاص در هر سنگری که انقلاب نیاز داشت حاضر می‌شدند و وظیفه‌ای که داشتند انجام می‌دادند، اضافه کرد: ایشان هیچ اصراری نداشتند که حتما در پست خاصی حضور داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی عضو شورای عالی انقلاب بوده‌اند، تصریح کرد: اوایل انقلاب با آن هم مشکلات جدی که کشور داشت، فرماندهی کمیته‌ها را برعهده داشتند و همچنین وزیر کشور بودند؛ زمانی که دو شهید ما رجایی و باهنر به شهادت رسیدند نخست‌وزیر انقلاب شدند و در زمانی که کشور رئیس‌جمهور هم نداشت مسئولیت سنگینی را انجام دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آن چیزی که برای او اصل بود، خدمت بود نه قدرت و در زمانی هم که مسئولیت‌های اجرایی نداشتند کار عظیم دانشگاه امام صادق را راه‌اندازی کردند و در جهت تبیین اندیشه اسلام ناب کارهای بسیار اساسی را انجام دادند، در سال‌های اخیر هم که به ریاست مجلس خبرگان رسیدند قصد انجام وظیفه داشتند و این از جلوه‌های عظیم شخصیت ایشان بود.

واعظی: آیت‌الله مهدوی‌کنی هیچ‌گاه از مسیر اعتدال خارج نشده است

محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی درجمع خبرنگاران با اشاره به شخصت وی گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی چه قبل و چه بعد از انقلاب در خدمت اهداف انقلاب بوده و همیشه در خدمت خط امام و رهبری هستند.

وی مهم‌ترین ویژگی شخصیتی آیت‌الله مهدوی کنی را روحیه اعتدالی ایشان خواند و خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی هیچ گاه از مسیر اعتدال خارج نشد و در هر شرایطی ان را رعایت می‌کند..

مصلحی: تسلیم محض امام بودن ویژگی‌ بارز آیت‌الله مهدوی کنی است

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی شخصیت‌های رییس مجلس خبرگان گفت: پای رکاب انقلاب و همراه امام بودن یکی از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی کنی است.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که برای ایشان پیش آمد نیز به دلیل همین پای کار امام ماندن بود، زیرا پزشکان توصیه کرده بودند که آیت‌الله در منزل بمانند ولی حرف ایشان این بود که نمی‌توانند دست از انقلاب بردارند و علی‌رغم کسالت پای کار انقلاب ماندند.

وزیر سابق اطلاعات اخلاص و صفای باطن و تبعیت امام شناسی را از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی کنی خواند و افزود: تسلیم محض امام بودن از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی کنی است.

میرزاده: یت‌الله مهدوی‌کنی مربی نیروهای متدین برای انقلاب است

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی‌کنی در جمع خبرنگاران گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی از یاران و استوانه‌های اصیل انقلاب اسلامی هستند و من این افتخار را داشتم که اولین حکم حکومتی خود را برای فرمانداری سیرجان از ایشان به عنوان وزیر کشور وقت دریافت کنم.

وی افزود: از همان زمان شاهد اخلاق زیبای ایشان بودم که علاوه بر تقوا، مشی اعتدالی را نیز رعایت می‌کردند و این باعث می‌شود که همواره در راستای حفظ انقلاب گام بردارند.

میرزاده تربیت نیروهای متدین برای انقلاب را یکی از کارهای بنیادی آیت‌الله مهدوی‌کنی خواند و تصریح کرد: ایشان اهتمام زیادی به اجرای احکام اسلامی در حکومت داشتند و از این رو نمی‌توانست در جلوگیری از تندروی‌ها و حفظ اعتدال گذشت کند.

وی در پایان تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی نمونه‌ای کامل از اعتدال است.

* آخرین وضعیت

اگرچه همچنان به گفته پزشکان معالج نمی‌توان فعلا درباره وضعیت جسمی آینده آیت الله مهدوی کنی قاطعانه نظر داد، اما حجت الاسلام میرلوحی در آخرین ساعات روز پنجشنبه با حضور در جمع خبرنگاران مستقر در بیمارستان بهمن گفته است که ضربان قلب ایشان بهبود یافته و توانسته‌اند چند لحظه‌ای را بدون کمک دستگاههای پزشکی تنفس کنند.

البته علیرضا زالی رییس نظام پزشکی نیز با حضور در جمع خبرنگاران، در همین خصوص گفت: به طور کلی نسبت به شب گذشته وضعیت ایشان تغییر محسوسی نداشته و علائم حیاتی فعلا ثابت است. همچنین نبض و فشار در حالت نرمال است اما برای قضاوت درباره شرایط جسمانی باید تا چند ساعت و یا حتی چند روز دیگر صبر کرد.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما در وهله اول حفظ شرایط موجود و جلوگیری از آسیبهای دیگر است، گفت: باید منتظر باشیم تا آثار داروهای آرامبخش کاهش یافته و از بین برود تا بتوانیم قضاوت درستی داشته باشیم.

زالی با تکذیب برخی اخبار درباره آسیب مغزی آیت‌الله مهدوی کنی تصریح کرد: نسبت به عصر امروز تغییر محسوسی وجود نداشته است.

خانواده رییس مجلس خبرگان از همه مردم خواسته‌اند تا برای بهبود حال ایشان دعا کنند.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930315000556#sthash.rtnQ0T5b.dpuf