آمار جانبازان کل کشور

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مجموعا ۵۴۸ هزار و ۴۹۹ جانباز در سراسر کشور داریم که از این تعداد ۵۱۷ نفر جانباز جانباز شیمیایی شدید و تعداد ۲ هزار و ۱۲۳ جانباز قطع نخاعی هستند. محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و […]

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مجموعا ۵۴۸ هزار و ۴۹۹ جانباز در سراسر کشور داریم که از این تعداد ۵۱۷ نفر جانباز جانباز شیمیایی شدید و تعداد ۲ هزار و ۱۲۳ جانباز قطع نخاعی هستند.

محمد اسفندیاری رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم همزمان با روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز از آمار دقیق جانبازان کل کشور و جزئیات آن خبر داد و گفت: مجموعا ۵۴۸ هزار و ۴۹۹ جانباز در سراسر کشور داریم که از این تعداد ۵۱۷ نفر جانباز جانباز شیمیایی شدید، ۱۶ هزار و ۴۸۶ نفر شیمیایی متوسط و ۴۲ هزار و ۹۳۵ نفر شیمیایی خفیف هستند. همچنین تعداد ۲ هزار و ۱۲۳ جانباز قطع نخاعی و ۳۲هزار جانباز ترور در کل کشور داریم.

وی افزود: تعداد جانبازان دو چشم نابینا ۷۰۰ نفر، جانبازان قطع دوپا ۸۰۰ نفر و جانبازان قطع دو دست ۱۵۳ نفر می‌باشند. تعداد جانبازان قطع اندام فوقانی ۲ هزار و ۷۲۳ نفر و تعداد جانبازان قطع اندام تحتانی ۱۱ هزار و ۷۷۶ نفر می‌باشد و حدود ۵ هزار جانباز ویلچر سوار در کل کشور داریم.

اسفندیاری با اشاره به تعداد جانبازان به تفکیک استان‌‌ها در کشور گفت: جانبازان ما در کل کشور به تفکیک استان در آذربایجان شرقی۲۲هزار و ۵۷۹ نفر، آذربایجان غربی ۱۸ هزار و ۱۷۶ نفر، اردبیل ۹هزار و ۲۵۷ نفر، اصفهان ۴۸ هزار و ۸۷۵ نفر، البرز ۱۰هزار و ۶۳۵ نفر، ایلام ۱۰هزار و ۸۶۱ نفر، بوشهر ۶هزار و ۲۳۴ نفر، تهران بزرگ ۴۹ هزار و ۲۰۶ نفر، شهرستان‌های استان تهران ۱۹ هزار و ۲۵۶ نفر، چهار محال و بختیاری ۶هزار و ۹۷۴ نفر، خراسان جنوبی ۴هزار و ۱۴۲ نفر، خراسان رضوی ۴۶ هزار و ۸۴۳ نفر، خراسان شمالی ۶هزار و ۹۳۲ نفر، خوزستان ۳۳هزار و ۳۳۱ نفر، زنجان ۶هزار و ۸۹۹نفر، سمنان ۷هزار و ۴۴۷ نفر، سیستان و بلوچستان ۴هزار و ۲۴ نفر، کهگیلویه و بویر احمد ۹هزار و ۱۱۶ نفر، گلستان ۱۲ هزار و ۸۴۱ نفر، گیلان ۲۱ هزار و ۶۸۳ نفر، لرستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ نفر، مازندران ۳۱ هزار و ۲۶ نفر، استان مرکزی ۱۳ هزار و ۹۱۶ نفر، قم ۱۱هزار و ۳۲۰نفر، کردستان ۸هزار و ۸۳۹ نفر، کرمان ۱۸ هزار و ۴۸۵ نفر، کرمانشاه ۱۹ هزا رو ۸۰۵ نفر، فارس ۳۸ هزار و ۵۴۸ نفر، قزوین ۶ هزار و ۷۸۷ نفر، هرمزگان ۲هزار و ۵۸۱نفر، همدان ۱۶ هزار و ۸۸۳ نفر و یزد ۹هزار و ۵۱۲ نفر است.

اسفندیاری با اشاره به اینکه‌ آمار آزادگان کشور که به درجه جانبازی رسیده‌اند در شمار دیگری قرار می‌گیرد گفت: تهران بزرگ با تعداد بیش از ۴۹ هزار جانباز و خراسان رضوی با تعداد بیش از ۴۶ هزار جانباز بالاترین آمار جانباز را در میان سایر استان‌ها دارند.