حاشیه‌هایی خواندنی از همایش بازسازی عتبات عالیات در میبد +تصاویر

وقتی امام جمعه میبد روی سن رفت در اولین جمله خود بگوید آقای محمدی! ما را غرق در عرق کردید!/ آیت الله صدیقی در سخنرانی خود با اشاره به آقای اعرافی گفت: ایشان را جزء موفقین روزگار بدانید. ایشان مجرای تربیت عالم برای ۱۳۰ کشور است.

* همایش بازسازی عتبات عالیات با هدف جمع آوری کمکهای خیرین میبدی به منظور احداث صحن حضرت زهرا(س) نجف صبح امروز در سالن همایشهای دانشکده علوم قرآنی میبد برگزار شد.

* مسیر اصلی منتهی به سالن همایش توسط راهنمایی رانندگی بسته شده بود و وسط خیابان میزهایی که روی آن پرچمهای کشورمان و نیز تمثال شهدا قرار داشت، چیده شده بود.

* مراسم با یک ساعت تاخیر در ساعت ۹:۳۰ در محل سالن تازه تاسیس همایشهای دانشکده علوم قرآنی میبد آغاز شد.

* در ابتدای ورود آیت الله صدیقی به محل دانشکده، همگان به احترام شهدای میبد، دقایقی در مقابل تمثال این شهدا ایستادند و گروه موزیک پادگان نبی اکرم در همین حال به اجرای برنامه پرداخت.

* مجری برنامه، شاعر نام آشنای یزدی، غلامرضا محمدی بود که در هر فرصتی که استفاده می کرد به شعرخوانی در این محفل می پرداخت به گونه ای که برخی اوقات این مراسم شبیه به شب شعر می شد!

IMG_1079

* مجری برنامه وقتی نام آیت الله اعرافی را برای حضور در جایگاه سخنرانی برد، تمجید مفصلی از ایشان به عمل آورد که این اقدام وی باعث شد تا وقتی امام جمعه میبد روی سن رفت در اولین جمله خود بگوید آقای محمدی! ما را غرق در عرق کردید!

* آیت الله اعرافی با اشاره به آماری که از سوی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات میبد ارائه شده بود به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: من مطلعم که ارقامی بسیار بیشتر از آنچه آقای اسدزاده مطرح کردند بدون نام و نشان از سوی مردم میبد پرداخت شده است.

* روی تریبون تمثال مرحوم یحیی زاده نصب شده بود و در گوشه ای دیگر از سن تصویر مرحوم پورمحمودآبادی که در جریان فعالیتهای ستاد بازسازی عتبات عالیات میبد نقش فعالی داشت قرار داده شده بود.

* در اثنای برنامه کلیپهای چند دقیقه ای از اقدامات ستاد بازسازی پخش شد. اما پخش کلیپ مداحی پس از سخنرانی آیت الله صدیقی باعث شد تا همگان فکر کنند مراسم تمام شده و به این ترتیب نصف سالن خالی شد و این در حالی بود که مراسم پایان نیافته بود.

* در طول برگزاری مراسم آقای موسوی -رئیس دانشکده علوم قرآنی- آرام و قرار نداشت و مدام در اطراف سالن چرخ می زد تا این مراسم به نحو احسن برگزار شود.

* کامل نشدن سیستم سرمایشی سالن باعث شد تا گرما بر برخی از حضار غلبه کرده و آنها به بادبزنهای خودساختهای مثل کتاب و دفتر و … روی بیاورند!

* مجری برنامه وقتی نام آیت الله صدیقی را برای حضور بر روی سن قرائت کرد، زرنگی به خرج داد و گفت به نمایندگی از جمع ایشان را می بوسد و این کار را هم کرد.

IMG_1109

* آیت الله صدیقی در سخنرانی خود با اشاره به آقای اعرافی گفت: ایشان را جزء موفقین روزگار بدانید. ایشان مجرای تربیت عالم برای ۱۳۰ کشور است. کسی آن سمت را داشته باشد و امام جمعه میبد هم باشد، این باعث برکت برای این شهر است.

* آیت الله صدیقی در قسمتی دیگر از سخنان خود درباره نامگذاری صحن حضرت زهرا(س) در حرم حضرت علی(ع) به بیان خاطره جالبی پرداخت و گفت: آیت الله سیستانی می خواستند اسم این صحن، صحن امام هادی(ع) باشد اما دوستان عتبات عالیات ایران به محضر ایشان شرفیاب شدند و به ایشان گفتند: امام هادی(ع) صحن و سرا دارند اما مادر شما حضرت زهرا(س) صحن و سرایی ندارند که این استدلال به دل آیت الله سیستانی نشست و ایشان با اسم حضرت زهرا(س) برای نامگذاری این صحن موافقت کردند.

* آیت الله صدیقی در پایان سخنانش به نکته عجیبی هم اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی، پیراهن یوسف ظهور فرج است و انشاء الله ما در بین الطلوعین ظهور قرار داریم.

* آیت الله صدیقی در پایان سخنرانی خود گفت: من در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۲ ساعت خوابیده ام و فکر نمیکردم بتوانم اینجا سخنرانی کنم اما حضور پرشور شما عزیزان خستگی من را برطرف کرد.

* در برخی از فرازهای سخنرانی آیت الله صدیقی می گریست که این مسئله حضار را نیز تحت الشعاع قرار داده بود.

*وقتی نوبت به سخنرانی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد رسید، او در همان ابتدا خبر غیرمنتظره و خوبی را به حضار داد و آن اینکه همین امروز اولین گروه ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه امروز از ایران به مقصد دمشق حرکت کردند.

* علیرغم اینکه از سوی مجری و اسلایدهای برنامه حضور استاندار و امام جمعه یزد، خیرمقدم گفته شد اما این دو نفر تا پایان مراسم هم در سالن حاضر نبودند!

* علی اصغر جعفری -رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد- با لهجه غلیظ عربی صحبت می کرد و این بیانگر آن بود که او اصالتا عرب است. او به خاطرات عجیبی درباره بازسازی عتبات اشاره می کرد و اعتقاد ویژه ای به حضور ایرانیان در روند این بازسازیها داشت.

IMG_0946

IMG_1006

IMG_1023

IMG_1035

IMG_1187

IMG_1209

IMG_1210