میبد از لحاظ توسعه صنعتی اشباع شده/ درباره سقط جنین ناخواسته درمیبد کار تحقیقاتی انجام نشده/ دستگاههای مسئول درباره میزان آلایندگی صنایع میبد نتایج مشخصی به ما نمیدهند

وی درباره شایعه افسردگی در میبد گفت: مدرک خاصی در این زمینه نداریم اما برنامه های شاد سالم در میبد کم داریم. ضمن آنکه معتقدیم شادی سالم هم فقط خندیدن نیست؛ وقتی شهروندان رضایت کامل از دستگاههای دولتی داشته باشند شادیشان مضاعف می شود

نشست خبری معاون فرماندار میبد با اصحاب رسانه شهرستان، صبح امروز در محل فرمانداری میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار “میبدما”، معاون فرماندار میبد با بیان مشکلات موجود در حوزه اصناف خاطرنشان ساخت: تاکید میکنیم هر صنفی در منطقه ای که برای آن صنف مشخص شده فعالیت کند و ما میتوانیم از اهرم اصناف در این جهت استفاده کنیم.

وی گفت: اخیرا متوجه شدیم پزشکانی که مطبشان را در خیابان امام خمینی(ره) ترک می کنند آن را به یک پزشک دیگر می دهند که این را هم به شبکه بهداشت و هم به نظام پزشکی اخطار داده ایم.

محسن فلاح گفت: در محله شاه جهان آباد یک قطعه زمین آزادسازی شده برای پایانه مسافربری میبد-یزد که امیدواریم شورا و شهرداری این پروژه را تا آخر پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه تا چند روز آینده جلسه ای با بنگاههای املاک با همکاری اداره صنعت معدن و تجارت میبد برگزار می شود، افزود: در آن جلسه می خواهیم تعهدی از املاکیها بگیریم تا حتما خانه ای که به غیربومیها میدهند به کسانی بدهند که سوء پیشینه نداشته باشند و ضمنا یک رونوشت از لیست افرادی که خانه ها را اجاره کرده اند به فرمانداری تحویل دهند. در گام بعد هم قصد داریم کارخانه ها را هم برای گرفتن کارگران سوء پیشینه مجاب کنیم.

معاون فرماندار میبد گفت: از لحاظ توسعه صنعتی، میبد اشباع شده است ولی جایگزین صنعت موجود در شهرستان، توریسم و جهانگردی و صنایع پاک(مثل گلخانه ها و داروسازی و …) و مهمتر از این دو تا سرمایه عظیم صنایع دستی(سرامیک زیلو و قالی) می باشد؛ البته در بحث زیلو خوشبختانه در چند سال اخیر تعداد زیلوبافان در میبد ۱۰-۱۵ برابر شده است.

بعضی مسائل در شهرستان میبد با منافع گروهی گره خورده است و در این مسائل هم به خاطر مصلحت بعضا کاری انجام نمیشود و ما تلاش داریم تا مسائل شهرستان طبق قانون و همگام با منافع مردم و نه منافع افراد خاص پیگیری کنند.

معاون فرماندار میبد با ابراز بی اطلاعی از میزان مصرف آب در بخش صنایع میبد داریم گفت: تلاش میکنیم آب شرب را از چرخه فضای سبز خارج کنیم.

وی درباره آمار بالای سقط جنین در میبد گفت: در بحث تحقیق پیرامون سقط جنین ناخواسته در میبد کار خاصی شروع نشده و با توجه به بستری که در مرکز ژنتیک ایجاد کرده ایم می توانیم روی این قضیه کار جدی کنیم.

محسن فلاح گفت: در بحث آلایندگی آنچه که ما تاکید داریم آن است که دستگاههای مسئول درباره میزان آلایندگی صنایع نتایج مشخصی به ما نمیدهند تا مشخص شود این آلایندگیها از کدام قسمتها است.

وی درباره شایعه افسردگی در میبد گفت: مدرک خاصی در این زمینه نداریم اما برنامه های شاد سالم در میبد کم داریم. ضمن آنکه معتقدیم شادی سالم هم فقط خندیدن نیست؛ وقتی شهروندان رضایت کامل از دستگاههای دولتی داشته باشند شادیشان مضاعف می شود و ما باید حقوق شهروندی را رعایت و سطخ آگاهیها را بالا ببریم.

گفتنی است در این جلسه خبرنگاران نارین نیوز، میبدخبر و شبکه میبدما حضور داشتند.

IMG_0912

IMG_0911

IMG_0916

IMG_0910

IMG_9656