در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰% برنامه‌های ماهواره، مفید است/ مردم را به زور نباید به بهشت برد اما درهای جهنم را هم نباید باز کنیم

امروزه ماهواره‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و فضای مجازی غوغا می‌کنند و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰ درصد برنامه‌های مفید دارند و ۹۰ درصد برنامه‌های آنان فاسد و مخرب است.

ْآیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: امروز مردم از زورمداران دنیا و مادی گرایی خسته شده‌اند و به سوی مذهب روی آورده‌اند.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در دیدار معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه و مدیران این معاونت با بیان این‌که «امروزه ابزار گناه از هر زمان دیگری بییشتر شده است» گفت: امروزه ماهواره‌ها، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و فضای مجازی غوغا می‌کنند و در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰ درصد برنامه‌های مفید دارند و ۹۰ درصد برنامه‌های آنان فاسد و مخرب است.

او با تأکید بر این‌که «امروز ما در برابر هجمه همه‌جانبه‌ای قرار گرفته‌ایم و باید در برابر آن بایستیم» گفت: باید برای مقابله با فرهنگ غرب که جوانان و جامعه ما را هدف قرار داده چاره‌اندیشی کنیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: با وجود این هجمه گسترده، ما مبانی و فرهنگ دینی بسیار قوی داریم و با تبیین آن می‌توانیم در برابر فرهنگ غرب ایستادگی کنیم.

او خطاب به مسؤولان معاونت تبلیغ حوزه با تأکید بر این‌که «باید گروهی برای آسیب شناسی مشکلات اخلاقی جوانان داشته باشید» گفت: متأسفانه امروز روی آزادی‌هایی کار می‌کنند که بیشتر شبیه آزادی‌های غربی است و ما اسم آن را بی بندوباری می‌گذاریم.

همچنین آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج فقه خود که ‏در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار داشت: زندگی اجتماعی در غرب تنها در حد عنوان انجام می شود و افراد تنها و جدای از یکدیگر زندگی می کنند و عناوینی همچون فرهنگ صله رحم و همسایه داری در غرب جایی ندارد. این در حالی است که دین اسلام تاکید زیادی بر موضوع به رسیدگی و کمک به همسایگان دارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به تفاوت‌های میان فرهنگ و تمدن غربی و اسلامی اشاره کرد و افزود: ‏حقیقت امر آن است که غربی‌ها چندان چیزی به نام گناه را در فرهنگ خود ندارند و مسئولیتی هم در ‏قبال دیگران برای خود قائل نیستند ولی در اسلام همه افراد نسبت به جامعه مسئولند و امر به معروف ‏و نهی از منکر هم از همین باب است.‏

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام همه افراد نسبت به هم مسئول هستند و امر به معروف و نهی از منکر نیز به همین لحاظ قرار داده است.

وی گفت: متاسفانه عده ای می گویند نباید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد و می گویند نباید مردم را به ‏زور به بهشت برد که این حرف منطقی است ولی ما هم می‌گوییم درهای جهنم را هم نباید به روی ‏آنها باز کرد.‏ ولی عده ای از افراد جامعه نیازمند به راهنمایی هستند و اگر آنها را رها کنیم در حقیقت درهای جهنم را به رویشان باز ‏گذاشته‌ایم.‏ مسئولان باید مراقب سخنانی که می‌زنند باشند تا مبادا سوء استفاده‌ای از آنها بشود.‏