باید نسل امروز را درک کرده و گره‌های فکری آنان را باز کنیم

آیت‌الله اعرافی؛ ما با نسلی مواجه هستیم که زیر بمباران جنگ نامتقارن ترکیبی سنگینی است و باید نسل امروز را درک کرده و گره‌های فکری آنان را باز کنیم.

به گزارش میبدما به نقل از میبد آدینه، حضرت آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در نشست شورای آموزش‌وپرورش که در بیت و با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و اعضاء این شورا برگزار شد؛ ایام فاطمیه را تسلیت و بر برگزاری محافل و مجالس پررونق و تبیین سیره و سلوک حضرت فاطمه سلام‌الله علیها به‌عنوان الگوی نمونه بانوی اسلام بر دختران و زنان ایران اسلامی تأکید کرد.

امام‌جمعه میبد گفت: در آموزش‌وپرورش نباید منتظر بودجه و اعتبار بود و باید شهرمان را در حوزه آموزش‌وپرورش سرآمد بکنیم.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در بسیاری از کارها با انگیزه سرآمد شدیم افزود: بنابراین باید در همه ابعاد فرهنگی، آموزشی، اخلاقی و معنوی در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری و آموزش‌وپرورش را ارتقاء داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر رونق هنر و تئاتر در آموزش‌وپرورش گفت: تمام مسائل فرهنگی، تربیتی، آموزشی و اقتصادی آموزش‌وپرورش، باید درون خود این حوزه حل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور هم‌افزایی دستگاه‌ها در جهت حل مشکلات و پیشبرد مسائل آموزش‌وپرورش را ضروری خواند و تصریح کرد: محور حل تمامی مسائل، آموزش‌وپرورش است و دستگاه‌های مختلف، بدون اجازه این نهاد، اقدامی نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری وظیفه اصلی شورای آموزش‌وپرورش و شورای فرهنگ عمومی را کار فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی دانست و گفت: رابطه صمیمانه با دانش‌آموز، گره‌گشایی مسائل دانش‌آموزان و تعامل با آنان، وظیفه همه ما در این شوراست.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه ما با نسلی مواجه هستیم که زیر بمباران جنگ نامتقارن ترکیبی سنگینی است افزود: باید نسل امروز را درک کرده و گره‌های فکری آنان را باز کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل تیم فرهنگی مدارس، برگزاری جلسات هفتگی و ارائه گزارش‌های تیم در مورد نحوه رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی مدرسه به اداره آموزش‌وپرورش را با اهمیت خواند.

امام‌جمعه میبد با قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: مباحث تاریخی همچون تاریخ اسلام و ایران، مورد تحریف قرار گرفته و زیر سؤال رفته است بنابراین لازم است در طرح‌های فرهنگی، مسئله تبیین تاریخ موردتوجه قرار گیرد.

کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی، افزایش رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها، تأمین حقوق مستخدمین مدارس از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.