مسئول وضعیت آشفته رهاسازی ضایعات کاشی و سرامیک در مناطق مختلف میبد کیست؟

به گزارش میبدما؛ طی تماس تلفنی شهروندی با خبرنگار پایگاه خبری میبدما عنوان شده است متأسفانه مشاهده شده است که در اطراف منطقه شهری میبد که تردد داشته باشید و به هر طرف که نگاهی بیندازید با صحنه بسیار زننده و زشت خرده کاشیها و یا همان ضایعات زیادکاشی روبرو خواهید شد. که البته کاملا […]

به گزارش میبدما؛ طی تماس تلفنی شهروندی با خبرنگار پایگاه خبری میبدما عنوان شده است متأسفانه مشاهده شده است که در اطراف منطقه شهری میبد که تردد داشته باشید و به هر طرف که نگاهی بیندازید با صحنه بسیار زننده و زشت خرده کاشیها و یا همان ضایعات زیادکاشی روبرو خواهید شد. که البته کاملا مشخص نیست این ضایعات از کارگاههای کاشی برشی است یا نه ضایعات خود کارخانجات، که البته از ظاهر امر و دپو بزرگ آنها به نظر می‌آید که ضایعات تولیدی کارخانجات است. حال علاوه بر این نکته که واقعاً کدام نهاد مسئول برخورد با این بی نظمی اجتماعی و برخورد با عوامل آن هست چند سوال دیگر هم برای شهروندان پیش می‌آید که چرا باید سودهای کلان این مشاغل در جیب عده ای برود و فقط مضرات آن برای نسل فعلی و نسلهای آینده هست باشد ؟
متأسفانه این نخاله ها و ضایعات کاشی نه جذب خاک میشوند نه می‌توان گفت باد آنها را جابجا می‌کند و نه مقدار آنها ثابت خواهد ماند بلکه هرروز بر تعداد دپوی کاشی‌های ضایعاتی بیشتر می‌شود.
این شهروند در ادامه به خبرنگار میبدما گفت: در همین راستا با آقای فلاح دخت اداره راه این مشکل را عنوان کردم که ایشان هم در پاسخ گفتند اگر در حریم راه بود اداره راه مکلف بود برخورد کند که این مسیر در حریم راه نیست. این شهروند در ادامه پیگیری خود بعد از دست رد اداره راه و شهرسازی به منابع طبیعی مراجعه می‌کند و وقتی با انکار مسیولان امر در منابع طبیعی مواجهه می‌شود تصاویر زیر را به عنوان سند برای آنها ارسال میکند که البته بعد از ارسال تصاویر پاسخی دریافت نمی‌کند.
شایان ذکر است این تصاویر ارسالی فقط در یک منطقه کوچک میبد و شهرک صنعتی ۲ است.البته طبق گفته مطلعین شهرستان همجوار تمام کارخانجات و کاشی بری ها را موظف کرده که در یک نقطه مشخص و دور از محدوده‌ی شهری در گودالی دپو کنند و اجازه ندارند در هر نقطه‌ای از شهرشون نخاله و ضایعات کاشی را تخلیه کنند تا شهروندان شاهد چنین صحنه های باشند.

تنظیم خبر: محمدرضا دهقانی