برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی برای والدین در مرکز مثبت زندگی + عکس

کارکاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی آن در یکی از مراکز مثبت زندگی با همکاری اداره بهزیستی میبد برگزار شد. به گزارش میبدما؛این‌کارگاه با حضور جمعی از والدین وخانواده ها و با سخنرانی دکتر محمد علی صادقی پور برگزار شد. دکتر صادقی پور با بیان اینکه در به وجود آمدن اعتیاد مجموعه‌ای […]

کارکاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی آن در یکی از مراکز مثبت زندگی با همکاری اداره بهزیستی میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛این‌کارگاه با حضور جمعی از والدین وخانواده ها و با سخنرانی دکتر محمد علی صادقی پور برگزار شد.

دکتر صادقی پور با بیان اینکه در به وجود آمدن اعتیاد مجموعه‌ای از عوامل دخالت دارند گفت: از این میان نقش خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت در کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و بهبود روابط خانوادگی و فرزندپروری می‌تواند به شناخت والدین از کودکان ونوجوانان و جلوگیری از افتادن آنها در دام اعتیاد کمک نماید.

وی خاطر نشان کرد: اقتضائات سنی فرزندان این هشدار را به ما می‌دهند که نوجوانی، دوره خطرپذیری است و باید به رفتار‌های پرخطر توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با اتخاذ تدابیر لازم مانع از بروز آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط خانواده و اجتماع شویم.

صادقی پور با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان تحت تاثیر شرایط و گروه همسالان با مسائلی که هیچ شناختی از آن‌ها ندارند مواجه هستند،تصریح کرد: نوجوانان سعی دارند با وسوسه‌های برخی از هم سالان نسبت به انجام آن‌ها مبادرت ورزند و اینجاست که نقش تربیتی و آموزشی والدین با رویکر آسیب شناسی خود را نشان می‌دهد و مانع از بروز یک آسیب اجتماعی در کانون خانه یا مدرسه و جامعه می‌شود.

لازم به ذکر است هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها از آثار و عوارض مصرف مواد مخدر و همچنین عوامل زمینه‌ساز اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

تنظیم خبر: محمدرضا دهقانی