از هزینه های جاری شهرداری میبد تا سفر پرحاشیه شهردار به دبی

نشست خبری شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی میبد با جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال این شهرستان در محل سالن همایش‌های شورای اسلامی شهر میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ «مجید بهارستانی یزدی» طی این جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پروژه‌های مهمّی از جمله ساختمان جدید شهرداری (با ۸ هزار متر زیربنا) و طرح‌های توسعه‌ای بام میبد، بوستان غدیر،بوستان بهاران و ساخت بوستان مشاهیر در دست اقدام است.

وی افزود: ۲۰ میلیارد تومان در شش ماهه اخیر برای آسفالت کوچه‌ها و معابر شهری از بهترین مصالح و مواد اولیه هزینه شده است

شهردار میبد به شناسایی نقاط حادثه‌خیز در سطح شهر و رفع تعدادی از آنان مانند بلوار زیتون(پیچ مرگ)، میدان دانشگاه و بلوار راه آهن اشاره و اذعان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر در راستای نظارت میدانی بهتر، میبد را به مناطق هفت‌گانه‌ای تقسیم بندی کرده اند و نگاه عدالت‌محورانه‌ای به این مناطق دارند تحسین‌برانگیز است.

این مقام مسئول، یادآور شد: بودجه شهرداری میبد در سال ۹۹ به میزان ۹۵ میلیارد تومان شامل ۳۷ میلیارد تومان ارزش افزوده و ۵۸ میلیارد تومان عوارض اخذ شده مرتبط به دادن پروانه ساختمان به مردم، سال ۱۴۰۰ نیز ۱۹۵ میلیارد تومان شامل ۸۵ میلیارد تومان ارزش افزوده و ۵۹ میلیارد تومان عوارض دریافتی محقق شده است و بر این اساس تأمین بودجه از محل ارزش افزوده؛ روند افزایشی بیشتری از عوارض دریافتی داشته است.

شهردار میبد در پاسخ به حواشی اخیر خود پیرامون سفر وی به دبی افزود: این سفر، سفری کاری و به دعوت استانداری یزد به جهت به روزرسانی دیدگاه های شهری و علمی خود و مشاهده خدمات شهری در کشور های مختلف جهان در نمایشگاه علمی اکسپو دبی بوده است.

 

بودجه فرهنگی شهرستان سه میلیارد تومان شده است

«جواد فیاضی» رئیس شورای اسلامی شهر میبد نیز در این نشست؛ نقش قابل توجه اصحاب رسانه و مطبوعات در ایجاد پُل ارتباطی میان مسئولان و مردم و همچنین پیگیری مسائل مختلف حوزه شهری را یادآور شد.

وی در مورد بودجه فرهنگی، تأکید کرد: با افزایش این بودجه که در سال ۱۴۰۱ به میزان سه میلیارد تومان مصوب شده است، برنامه محوری و اجرای برنامه‌های فرهنگی در خور شهر میبد با محوریت کمیسیون فرهنگی شواری اسلامی شهر پیگیری می‌شود.

مردم حتما به شهرداری مراجعه کنند

علیرضا آزادمنش عضو شورای شهر میبد نیز افزود: ما از مردم درخواست می کنیم قبل از معامله زمین و یا ملک خود به جهت اطلاع از نرخ واقعی زمین و یا عدم اطلاع از هزینه های ناخواسته مانند تفکیک زمین، به شهرداری مراجعه کنند.

وی افزود: همانطور که در سطح خیابان امام مشخص است، بخشی از این خیابان به لامپ های به شدن کم مصرف و نور سفید LED مجهز شده است و به زودی این لامپ ها در بخش زیادی از خیابان های شهر نصب خواهد شد.

لازم به ذکر است که خبرنگاران طی این برنامه؛ موضوعات گوناگون از جمله آزادسازی معابر، سد معبر، مشکلات شهرک شهداء، کیفیت آسفالت، معضل نخاله‌های ساختمانی، کارگاه مزاحم شهری، درآمدهای شهرداری، پارک بانوان، طرح جامع و… را مطرح کردند.