سفره‌های آب زیرزمینی میبد در وضعیت مطلوبی قرار ندارند/ با در اختیار گذاشتن هر مترمکعب آب برای صنعت، باید مبلغی دریافت شود/ باید در سرمایه‌گذاران تغییر نگرش ایجاد کنیم

فلاح گفت: مشکل آب در استان یزد جدی است وباید صنایعی متناسب با وضعیت کم آبی این شهرستان ایجاد کرد که میزان سرانه آب مصرفی این صنایع زیر ۲۵متر مکعب باشد که این امر درباره صنایع در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان میبد : در جلسه ای که در محل فرمانداری میبد  برگزارشد.

فلاح گفت: مشکل آب در استان یزد جدی است وباید صنایعی متناسب با وضعیت کم آبی این شهرستان ایجاد کرد که میزان سرانه آب مصرفی این صنایع زیر ۲۵متر مکعب باشد  که این امر درباره صنایع در حال اجراست.

وی در ادامه اضافه کرد: سفره‌های زیرزمینی میبد در وضعیت مطلوبی قرار ندارند که در بعضی موارد از این سفره‌ها برداشت‌های غیر قانونی صورت می گیرد و این خود یکی از مشکلات عمده در زمینه کم آبی است .

IMG_1097

فرماندارخاطر نشان کرد: شهرستان میبد در مقایسه با برداشت سایر شهرستان‌ها  از سفره‌های زیر زمینی جایگاه پایین تری قرار دارد . ایشان تأکید نمود :  با توجه به  رشد صنعت باید مصرف آب را بهینه سازی کرد و با جذب سرمایه گذاروتغییر نگرش در بین  صنعت گران بتوان مجتمع‌های گلخانه ای در سطح وسیع احداث نمود که  این امر خود موجب اشتغال زایی در سطح شهرستان و مانع از آلوده شدن هوا نیز می شود.

وی تصریح کرد: با در اختیار گذاشتن هر متر مکعب آب برای بخش صنعت استان ، باید مبلغی دریافت شود و مبالغ اخذ شده صرف امور زیربنایی، تامین آب، انتقال آب به استان شود. وی ابراز اطمینان کرد  در سال‌های گذشته برنامه آب رسانی با همکاری وهمیاری دوستان در بخش کشاورزی، صنعت وحمایت‌های دولت صورت گرفته  و تدابیری برای مقابله با کم آبی انجام شده .