توجیهات سوپرمدرن حجاریان برای تطهیر آمریکاییها

در حالی که کنگره  آمریکا یک ماه پس از ریاست جمهوری حسن روحانی تحریم های گسترده وبی سابقه ای را علیه ایران به تصویب رساند ، برخی از شخصیت ها و کارشناسان داخلی تلاش زیادی برای وارونه نمایی و تطهیر نمایندگان کنگره آمریکا دارند. به گزارش رجانیوز، سعید حجاریان که این روزها با تحلیل انتخابات […]

در حالی که کنگره  آمریکا یک ماه پس از ریاست جمهوری حسن روحانی تحریم های گسترده وبی سابقه ای را علیه ایران به تصویب رساند ، برخی از شخصیت ها و کارشناسان داخلی تلاش زیادی برای وارونه نمایی و تطهیر نمایندگان کنگره آمریکا دارند.

به گزارش رجانیوز، سعید حجاریان که این روزها با تحلیل انتخابات ۸۸ و بررسی دلایل رای آوری احدی نژاد در رسانه ها، سطح تعلیمات خود را به نمایش گذاشته است و به اعتبار خود در میان دوم خردادی ها نیز آسیب زده در گفتگویی در توجیه اقدامات نمایندگان کنگره آمریکا در تخریم ایران سخن رانده است.

وی در گفتگو با اعتماد در پاسخ به سئوالی درباره چرایی تحریم ایران توسط کنگره آمریکا ، این موضوع را به دو علتی تقلیل داد که یک کارشناس سیاسی تازه کار نیز آن را دلایل اصلی تحریم علیه ایران نمی داند.

وی در ابتدا گفت که تحریم های جدید علیه ایران متاثر از تصمیم سازی های لابی صهیونیست ها و منافقین بوده است. حتی وقتی خبرنگار دوم خردادی از او پرسید آیا واقعا لابی گری منافقین و بهایی ها به این شدت می تواند تاثیر گذار باشد، حجاریان بار دیگر سخن خود را تایید کرد.

هر چند لابی گری نهادهای مختلف در تصویب یک طرح یا لایحه اثرگذار است اما تصویب طرحی با ۴۰۰ امضای موافق و تنها ۲۰ مخالف در مجلسی که دو جناح سیاسی رقیب در آن فعال هستند، بیانگر اراده کنگره و یک برنامه ریزی گسترده به منظور مقابله با ایران است و تقلیل دادن آن به لابی گری سخنی به دور از منطق و برخلاف واقعیات مناسبات سیاسی آمریکاست.

این در حالی است که برخی از نمایندگان کنگره نیز صراحتا اعلام کردند که تصویب تحریم های شدیدتر علیه ایران به منظور منصرف کردن جمهوری اسلامی از برنامه های هسته ای خود است . در واقع به زعم مقامات آمریکایی”کنگره با این تحریم ها این پیام را به حسن روحانی فرستاده است که تنها در صورت دست کشیدن از برنامه هسته ای شرایط برای گفتگو و مذاکره با آمریکا و از بین رفتن تحریم ها فراهم می شود”

حتی حجاریان در بخش دیگری از این مصاحبه در تناقض با حرف های پیشین خود می گوید: “به قول خودشان می خواهند از هسته یی شدن ایران به هر شکل ممکن جلوگیری کنند. به همین خاطر تحریم های زیادی را علیه کشور ما تصویب می کنند.”

حجاریان در ادامه اظهارات عجیب خود پا را از این فراتر گذاشته و نمایندگان کنگره آمریکا را در مقام منجی ایران قرار داده و به گونه ای سخن گفته که باید از اینکه نمایندگان آمریکایی با تشدید تحریم های خود از حمله اسراییل به ایران جلوگیری کردند قدردان آنها بود.

وی در بخشی از این مصاحبه گفته است: موافقان تحریم در امریکا جلوگیری از حمله اسراییل به ایران را به عنوان توجیه موافقت خود مطرح می کنند. یعنی ادعایشان این است که اگر ایران را تحریم نکنیم، به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد و بعد مورد حمله و هجوم اسراییل قرار می گیرد.

وقتی خبرنگار بار دیگر از او سئوال می‌کند که “یعنی موافقان تحریم ایران در امریکا دلیل حمایت شان از تحریم هایی که علیه ایران به تصویب می رسانند را جلوگیری از حمله اسراییل مطرح می کنند؟”، پاسخ می‌دهد: ادعای شان این است. ادعای شان این است که ما طرفدار عدم حمله به ایران هستیم.

گویا آقای حجاریان حتی دسترسی خود را به سایت ها و رسانه های غربی نیز خارج کردند که اظهارات نمایندگان کنگره درباره علت تحریم علیه ایران را نیز نمی خواند.

در ادامه این مصاحبه اما حجاریان واقعیت عینی جامعه را نیز نادیده می گیرد و معتقد است فشار تحریم های آمریکا و شورای امنیت به یک اندازه است و حتی تحریم های شورای امنیت در بلند مدت اثرات خود را بیشتر نشان می دهد.

این در حالی است که تحریم های یک جانبه آمریکا که هدف اصلی آن تحت فشار گذاشتن زندگی مردم بوده است فشار اصلی را بر روی اقتصاد ایران وارد آورده است.

تحریم بانک مرکزی ، تحریم دارو ، تحریم صتعت نفت و حمله و نقل و … که با هدف فلج کردن اقتصاد ایران و به شورش واداشتن مردم به اجرا در امد هر چند اقتصاد کشور را با یک شوک بزرگ مواجه کرد اما هدف نهایی آن یعنی ایجاد شورش و درگیری محقق نشد.

حجاریان البته در ادامه صراحتا نشان داد دچار فراموشی یا خلافگویی شده است . وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت : مگر یادتان نیست در مناظره های انتخاباتی آقای روحانی به سعید جلیلی درباره قطعنامه ها چه گفت؟روحانی گفت من حقوقدان هستم و تفاوت قطعنامه و کاغذ پاره را می دانم. آقای روحانی گفت من حقوقدانم و فرق بین بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را می دانم.

این در حالی است که روحانی این اظهارات را در پاسخ به اظهارات قالیباف و رضایی مطرح کرده بود.

در ادامه برخی از جملات حجاریان در این مصاحبه می آید:

– این انتظار از خود سازمان ملل و سازمان های وابسته به آن وجود دارد. مثلااز I. L. O (سازمان جهانی کار) این انتظار وجود دارد که برای جلوگیری از رشد بیکاری در ایران مانع تصویب و اعمال تحریم های بین المللی علیه ایران شود. همه می دانند که تحریم ها باعث تعطیلی کارخانه ها و بیکاری کارگران خواهد شد.

– من واقعا از امریکایی ها تعجب می کنم. زمان آقای خاتمی مسائل داشت به نحو خوبی پیش می رفت تا اینکه یک مرتبه بوش آمد و گفت که ایران محور شرارت در منطقه است. یعنی ما را در کنار سوریه و کره شمالی نشاند. ما چه کار به امریکا و بوش داشتیم؟

– درباره دارو نیز باید همین کار انجام شود. گاهی اخبار صدا و سیما هم چیزهایی می گوید اما بعدا بر آن ماله می کشند…. این مساله به اطلاع نهادهای بین المللی نیز برسد تا به تصویب و اعمال تحریم های شان علیه کشور ما پایان دهند. باید مشکلات در آن طرف مرزها انعکاس داده شود تا عمق فاجعه را بفهمند.

– به اعتقاد بنده، اوباما به این دلیل که جایزه صلح نوبل گرفته است، نمی خواهد مانند جورج بوش دوم، در دنیا به عنوان جنگ افروز مطرح شود.

 – امریکا می خواهد بسیاری از مشکلات خود در منطقه خاورمیانه را به وسیله کشور ما حل کند. شما ببینید امریکا هفته گذشته دستور داد اتباعش از کشورهای عربی خارج شوند. حتی دیپلمات های خود را احضار کرده و خواستار بسته شدن سفارتخانه های خود در کشورهای عربی شده است. پس دشمن اصلی امریکا در منطقه القاعده و سلفی ها هستند که پایگاه اصلی آنها در عربستان سعودی است