گردآوری‌خاطرات دوران دفاع‌مقدس پیگیری شود

فرماندار میبد، گردآوری خاطرات و دانشنامه شهدای شهرستان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی در سطح پایگاه‌های بسیج و محله‌ها و بر اساس روشهای تعریف شده خواستار شد.

به گزارش میبدما به نقل از ایرنا؛ حسین فلاح در نشست حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس شهرستان افزود: ما رزمندگانی از دوران دفاع مقدس داریم که دلاورانه جنگیدند و به سلامت از جبهه‌های جنگ برگشتند و حال آنها واقعا با توجه به درگیر شدن ما به کارهای روزمره به گونه‌ای فراموش شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خود آنها هم این احساس فراموش‌ شدن از سوی ما را دارند ادامه داد : لازم است علی‌رغم سختی کار پیگیر انجام تلاش‌هایی برای جمع آوری خاطرات آنها بود.

فرماندار میبد در ادامه طول کشیدن آماده‌سازی یادمان‌ شهدا را هم یادآور شد و گفت : لازم است در اولین فرصت تصویب طرح یادمان و ساخت آنها در سطح شهر میبد و همچنین تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در دانشگاه میبد و ندوشن مورد قرار گیرد.

وی پیگیری ساماندهی و راه‌اندازی موزه شهدا را نیز مورد تاکید قرارداد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان یزد نیز در حاشیه این نشست گفت: با توجه به در پیش رو داشتن چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس با محوریت شعار یاد شده درحال پیگیری است.

سرهنگ پاسدار منصور زارع در ادامه به پیگیری تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام از طرف فرمانداری شهرستان اشاره کرد و نشان دادن نقش میبد در دوران مقدس در قالب تهیه دانشنامه آثار و ارزشهای دفاع مقدس در شهرستان و همینطور جمع آوری خاطرات رزمندگان به صورت مصاحبه با آنها را نیز یادآور شد.

وی در ادامه اظهار امیدواری به تمام شدن وضعیت کرونا کرد تا شرایط برای برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان در هفته دفاع مقدس آن گونه که در شان آنها است فراهم گردد.

در این نشست به اقدامات انجام شده در محله فیروزآباد برای جمع آوری خاطرات رزمندگان و همچنین پیگیری راه‌اندازی موزه شهدا از سال ۹۱ و برگزاری یادآوری شهدا اشاره گردید و از ۱۵ نفر از شهدای شاخص شهرستان که فرمانده گردان و مسوول واحد بودند یاد شد.