صفورا میزبان دختران میبدی شد

به مناسبت ایام دهه کرامت و همزمان با میلاد امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، جشن دخترانه‌ی صفورا در سالن ورزشی نهم دی میبد برگزار شد.

به گزارش میبدما؛ «پروین امینیان » فرمانده حوزه خدیجه الکبری در حاشیه این مراسم که به همت بسیج میبد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جشن دخترانه‌ی صفورا برای اولین بار با رویکرد قرآنی مرتبط با عفاف در میبد برگزار شد و در آن علاوه بر تلاش برای افزایش نشاط اجتماعی در بین بانوان به ویژه دختران شهرستان، استفاده از ظرفیت‌های قرآنی و هنری آنان مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: این جشن با شعار کلیدی برگرفته از آیه شریفه «تمشی علی استحیا» (راه رفتن با حیا و محجوبانه) برگزار شد تا فهم دختران میبدی را به «صفورا»(یکی از دختران حضرت شعیب و همسر حضرت موسی) شدن، نزدیک‌تر کند.

فرمانده حوزه خدیجه الکبری میبد بیان کرد: بیش از نیمی از جمعیت جامعه را دختران و زنان تشکیل می‌دهند که دارای جایگاه و مرتبه ویژه هستند و از طرفی دختر در مکتب اسلام از احترام و جایگاه بالایی برخوردار است و مایه برکت خانه و خانواده محسوب می‌شود لذا باید به صورت ویژه مورد اهتمام ویژه‌ای قرار گیرند که اگر چنین باشد در مسیر درست و حساب شده‌ای حرکت خواهیم کرد.

توجه به بانوان برجسته میبدی و الگوگرفتن دختران امروز ما از دختران دیروز نظیر «صدیقه حایری» همسر پروفسور حسابی و دختر آیت الله حایری موسس حوزه علمیه قم و «صدیقه پهلوان شمسی» بانوی شهیده شهرستان، مولودی خوانی ویژه ایام دهه کرامت و تولد امام رضا(ع) و اجرای تواشیح، استنداپ کمدی دختر نوجوان میبدی، اجرای دکلمه‌، برگزاری مسابقه‌ای با رویکرد عفاف و حجاب و از بخش‌های مختل این برنامه‌ی جشن بود.

این مراسم با رعایت فاصله اجتماعی و در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی با همکاری بسیج دانش آموزی و حوزه بسیج خدیجه الکبری شهرستان میبد برگزار شد.