آیت‌الله‌مکارم شیرازی جزء پیشگامان ترویج معارف اهل‌بیت(ع) با روش‌های متنوع، متقن و جذاب بوده ‌است

آیت الله اعرافی در پایان سخنان خود از اقدامات علمی آیت الله مکارم شیرازی تقدیر و تصریح کرد: جامعه المصطفی این افتخار را دارد که پایگاهی برای شناساندن آثار علمی مراجع و انتقال آنها به سراسر عالم باشد.

آیت الله اعرافی در آیین رونمایی از آثار آیت الله مکارم شیرازی گفت : به فضل الهی و به برکت بزرگان و انقلاب اسلامی ایران قم  اکنون به کانون جوشان معارف اسلامی تبدیل شده است و می توان قم را مهمترین شهر علمی در حوزه معارف اسلامی دانست.

به گزارش میبد آدینه به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی ، آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار فاخر آیت‌الله ‏مکارم شیرازی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک ولادت امام محمدباقر (ع) و ایام ماه مبارک رجب و نیز با گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک به معلمان و اساتید با اشاره به جایگاه قم در دنیای امروز تصریح کرد: به فضل الهی و به برکت بزرگان و انقلاب اسلامی ایران قم اکنون به کانون جوشان معارف اسلامی تبدیل شده است و می توان قم را مهمترین شهر علمی در حوزه معارف اسلامی دانست.

وی ادامه داد: امروزه قم قطب بزرگ علمی است که پذیرای افراد خواهان معارف اسلامی است و نقش این کانون جوشان در معادلات اجتماعی و فرهنگی و … در سطح ملی و جهانی ستودنی و کم نظیر است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به مباهات کردن مردم ایران به قم خاطرنشان کرد: ملت ایران به این کانون جوشان و علمای آن افتخار می کنند که همین امر مسئولیت همه دست اندرکاران مخصوصا آنهایی را که در حوزه مشغول به فعالیت هستند را بیشتر خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به سابقه نود ساله حوزه علمیه جدید قم گفت: نود سال از عمر حوزه قم می گذرد که در این مدت تعداد زیادی از متکلمان و فقیهان و دانشمندان و مراجع تقلید در قم تربیت شدند و حجم بسیار زیادی از اطلاعات علمی در قم تولید و به زبان های مختلف ترجمه شد و به مراکز علمی جهان ارسال شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به تبیین آثار علمی آیت الله مکارم شیرازی پرداخت و در مورد اهمیت نوشتن کتاب فقه مقارن بیان داشت: اسلام نیازمند نگاه تقریبی است و برای گسترش معارف اسلامی این وظیفه بر عهده حوزه های علمیه است تا با برنامه ریزی بیشتر نگاه تطبیقی و مطالعات تطبیقی بین ادیان و مذاهب گسترش یابد و زمینه برای توجه بیشتر به معارف اهل بیت فراهم گردد.

وی افزود:‌ مشتاقان معارف در جهان نیازمند معارف هستند و ما بایستی که این معارف را با شکل های مختلف در اختیار این مشتاقان قرار دهیم.

رییس جامعه المصطفی با اشاره به  توجه به شیوه متقن و جذاب در تبیین معارف اهل بیت(ع) تاکید کرد: آیت‌الله مکارم شیرازی از جمله علمایی است که از گذشته تا به امروز در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی جزء پیشگامان تبیین و ترویج معارف اهل با روش‌های متنوع، متقن و جذاب بوده‌است.

آیت الله اعرافی در پایان سخنان خود از اقدامات علمی آیت الله مکارم شیرازی تقدیر و تصریح کرد: جامعه المصطفی این افتخار را دارد که پایگاهی برای شناساندن آثار علمی مراجع و انتقال آنها به سراسر عالم باشد.