چهار نکته درباره حجاب و عفاف در میبد

یادداشت زیر از یکی از مخاطبین میبدما، در مورد موضوع مهم حجاب و عفاف ارسال شده است که متن کامل آن را در ادامه مشاهده می فرمائید:

بسمه تعالی با سلام و عرض ارادت خدمت تمامی دوستانی که دغدغه اصلی ترین موضوع (حجاب) در جامعه فعلی را دارند. به ذکر چند نکته در باب چرایی موضوع حجاب که تا به اینجا رسیده و هر روز وضع بدتر از روز قبل شده است؛

۱- اصلی ترین علت به نظر این حقیر دغدغه نبودن این مساله برای مسئولین این شهرستان است؛ چرا که تا زمانی که ما به ادارات دولتی مراجعه کنیم و با وضع بد حجاب مواجه شویم و آن ارگان و مسئولینی که می بایست برخورد لازم را داشته باشند، اصلا چنین موضوعی برایشان دغدغه نباشد، عملا شاید نشود اتفاق خاصی رقم زد.

۲- عملا از دستگاه قضا که متولی برخورد با این ناهنجاری است، برخورد خاصی دیده نمی شود و شاید بخاطر شلوغی کار، دوستان ما در دستگاه قضا این موضوع را به فراموشی سپرده و یا لااقل برایشان جزء اهم مسائل نمی باشد. اما یادش بخیر زمان دادستان اسبق و رئیس سابق دادگستری شهرستان میبدکه اگر اشتباه نکنم جناب قانعی اردکانی (دادستان اسبق) و جناب دهقانی عزیز(رئیس سابق)بودند عملا با اینگونه ناهنجاریها و قانون شکنیها خوب برخورد می شد. و اینگونه هنجارشکنیها و مفاسد اجتماعی دغدغه ای برایشان بود و به شدت هم پیگیر این امور بودند. برای مثال از دوستان شنیدم زمانی که به این دو عزیز گزارشی در باب هنجارشکنی مخصوصا بدحجابی یا داشتن سگ های تزئینی ارسال می شد، هردوعزیز با جدیت موضوع را پیگیر می شدند و به شدت هم برخورد می شد‌. یا در موضوع ذبح احشام در ملاعام به خصوص در ایام ماه محرم طوری برخورد شد که الان بعد از گذشت چندسال از رفتن این دوبزرگوار کماکان اثرات این کار بزرگ در جامعه مشهود است. و بعد از رفتن این دو عزیز عملا برخورد با هنجارشکنیها مثل سابق انجام نمیشود. با اینکه از زحمات دوستان در دادگستری شهرستان تقدیر می کنم، ولی این نقد منصفانه به دوستان وارد است. توقع می رود در دوران ریاست آیت الله رئیسی و اینکه ایشان پیشتاز در برخورد با مفاسد هستند، رئیس و دادستان محترم شهرستان جهادگونه وارد میدان عمل شوند و از اختیارات قانونی خود استفاده کرده تا بتوان جلوی بدحجابی دختران، دوچرخه سواری، سگ گردانی و… را بگیرند. که شاید اگر دادگستری وارد میدان عمل شود به تبع آن دستگاههای اجرایی نیز مجبور به ورود به میدان عمل می شوند. چرا که با اقتدار دستگاه قضا می توان جلوی این هنجارشکنیها را گرفت.

۳- البته مغفول نماند که نقش مردم عزیز شهرستان در این برهه حساس، نقشی انکار ناپذیر است و می بایست همه مردم شهرستان با دستگاههای مسئول در این زمینه همکاری کنند تا انشاالله نتیجه مورد نظر حاصل شود.

۴- البته در مورد برخورد دستگاههای ذیربط، مقصود برخورد فیزیکی و یا توهین آمیز و یا امثالهم نیست. بلکه برخوردی که علاوه بر اینکه شئونات شخص حفظ شود جلوی این ناهنجاریها هم گرفته شود. و عملا دوستان مسئول خود را در این زمینه دغدغه مند بدانند.

و من الله التوفیق.