مسابقات قرآن اوقاف در یزد آغاز شد

رئیس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از آغاز چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در سه منطقه و به میزبانی یک شهرستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی این مسابقات در منطقه یک به میزبانی شهرستان یزد فردا، ۲۶ خردادماه در دو بخش خواهران و برادران در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار و برترین‌ها به مرحله استانی مسابقات راه خواهند یافت.

میرجلیلی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته، از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود یادآور شد: مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

وی افزود: استان به سه منطقه یک شامل «شهرستان یزد»، منطقه دو شامل شهرستان‌های «میبد، اردکان، اشکذر، بخش زارچ» و منطقه سه شامل شهرستان‌های «بافق، بهاباد، تفت، مهریز، خاتم، ابرکوه» تقسیم بندی شده است.

میرجلیلی بیان کرد: میزبان مسابقات مرحله شهرستانی در منطقه یک؛ شهرستان یزد و در روزهای ۲۶ و ۲۷ خردادماه، شهرستان اردکان میزبان منطقه دو در روزهای ۶ تیرماه ویژه خواهران و ۱۳ تیرماه ویژه برادران، شهرستان مهریز میزبانی منطقه سه در روزهای ۲۰ تیرماه ویژه خواهران و ۲۷ تیرماه ویژه برادران خواهد بود. برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی که در روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه سال جاری در شهر یزد برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.