سنت دیرینه الوداع در ندوشن برگزار شد

امام جمعه ندوشن گفت: مردم مومن و روزه دار شهر ندوشن بر اساس یک سنت دیرینه در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با این ماه وداع می‌کنند.

به گزارش میبدما به نقل از ندای ندوشن؛حجت الاسلام محمد جوادی امام جمعه ندوشن گفت: مردم شهر ندوشن هر ساله با فرا رسیدن آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در آیینی دیرینه با حضور بر بام مسجد جامع این شهر با ماه خوب خدا وادع می‌کنند.

او افزود: روزه داران با حضور بر بام مسجد جامع این شهر و قرائت ایاتی از کلام وحی و اشعاری در وصف ماه صیام با این ماه پرخیر و برکت خداحافظی می‌کنند.

امام جمعه ندوشن ادامه داد: این مراسم پیش از ظهر آخرین جمعه ماه رمضان با قرائت آیاتی از سوره‌های مائده، بقره واسراء آغاز و با اقامه اذان ظهر به پایان می‌رسد.

او گفت: همچنین در این مراسم شرکت کنندگان با خواندن اشعاری، مانند: الوداع، الوداع، ماه مبارک الوداع دیرآمدی زود می‌روی ماه مبارک الوداع، این ماه مبارک را گرامی می‌دارند.

حجت الاسلام جوادی تصریح کرد: این مراسم در ندوشن دارای قدمت بالایی بوده و از قرن هفتم هجری قمریبه همت فردی به نام ملاعلی به صورت انفرادی آغاز شد و در سالیان بعد مؤمنان روزه دار نیز به او پیوستند و این مراسم را تا به امروز ادامه دادند.

او افزود: برگزاری این مراسم بسیار مورد توجه اهالی شهر ندوشن است به طوری که تحت هر شرایط جوی در این مراسم با عشق و علاقه خاصی شرکت می‌کنند.

این مراسم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حداقل نفرات در شبستان مسجد جامع این شهر برگزار شد.