فعالیت باشگاه‌های ورزشی همچنان ممنوع است

معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: تا اطلاع ثانوی تمامی باشگاه‌ها و مکان‌های ورزشی دولتی و خصوصی استان مجاز به فعالیت نیست و در صورت تخلف طبق مقررات با مسوولان این فضاها برخورد می‌شود.

به گزارش میبدما؛ سید احمد هاشمی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فعالیت مکان‌های ورزشی و باشگاه‌ها تابع تصمیم ستاد ملی کرونا و سفید اعلام شدن وضعیت یزد از نظر بیماری است .

وی ادامه داد: هنوز هیچ ابلاغیه ای مبنی بر سفید بودن وضعیت یزد و شهرستان‌ها به این اداره کل ابلاغ نشده است، بنابراین همه باید برای پیشگیری از کرونا پایبند مقررات باشیم .

این مسوول اظهار کرد: تعطیلی تمامی باشگاه‌ها و فعالیت رشته‌های ورزشی و برگزاری مسابقه و تمرین تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی است .

هاشمی تصریح کرد: بنا بر اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ، وضعیت شهرها به صورت هفتگی رصد می‌شود و تصمیم بعدی بر اساس ارزیابی روزانه است.

وی ابراز امیدواری کرد که با کنترل ویروس کرونا، فعالیت مجدد باشگاه‌ها و رشته‌های ورزشی استان هرچه زودتر آغاز شود و شاهد شور و نشاط بیشتر در جامعه باشیم.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه شنبه گفت: تاکنون ۹۹ هزار و ۹۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته ، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۳۴۰ تن رسید.

کیانوش جهانپور افزود: از دیروز تا ظهر ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۳۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

وی گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۴۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند و همچنین۲ هزار و ۶۸۵ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت افزود: تاکنون ۵۱۹ هزار و۵۴۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شد و اکنون ایران جزو پنج کشور صدرنشین از نظر تعداد بالاترین میزان بهبود بیماران کرونا قرار دارد.

استان یزد ۶۰۰ باشگاه ورزشی ،۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده و ۷۲ هیات ورزشی دارد .