بخشش اجاره بهای ۶ مهد کودک در شهرستان میبد

۲۹ مهدکودک خصوصی و روستایی به دنبال شیوع ویروس کرونا در شهرستان میبد تعطیل شده اند.

به گزارش میبدما؛ فلاح رییس بهزیستی میبد ضمن تقدیر از از مالکان مهدهای کودک در پیوستن به پویش همدلی گفت: ۲۹ مهد کودک درشهرستان به دنبال شیوع کرونا تعطیل شده که مالکان ۶ مهد کودک تاکنون به دنبال راه‌اندازی این پویش اجاره بها را به مدت تقریبا یک تا ۳ ماه بخشیده‌اند.
وی گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مهدهای کودک آسیب‌های جدی و جبران‌ناپذیری را برای مهدها به وجود آورده به طوری که با توجه به مصوبه ستاد ملی و متعاقب آن استانی پیشگیری از ویروس کرونا مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک از ابتدای اسفندماه و عدم پرداخت شهریه توسط والدین، مدیران و موسسین مهدهای کودک توانایی پرداخت هزینه‌های جاری مرکز نظیر اجاره‌بها حقوق و بیمه پرسنل خود را ندارند.

فلاح افزود: این در حالی است که تعدادی از این مراکز در املاک استیجاری فعالیت کرده و مدیران این مراکز با این تعطیلی نابه هنگام توانایی پرداخت اجاره‌بهای خود را ندارند که در کنار دیگر مشکلات با موانع و آسیب جدی روبه رو هستند.
رئیس بهزیستی میبد با اشاره به راه‌اندازی پویش همدلی بخشش اجاره‌بهای مهدهای کودک گفت: هدف از راه‌اندازی این پویش، جلب رضایت مالکان برای بخشش اجاره بها است.

وی با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و ضرر و زیان اقتصادی ناشی از آن و با توجه به اینکه مهدهای تحت نظارت به صورت خصوصی اداره می‌شوند افزود: با توجه به هزینه بالای مهدهای کودک اعم از پرداخت دستمزد، بیمه مربیان و اجاره، از تمام مالکان درخواست داریم که با پیوستن به این پویش، از کودکان این دیار نخبه‌پرور حمایت کنند تا ضمن عبور از این وضعیت بحرانی، شاهد تداوم فعالیت مهدهای کودک باشیم.