تولید روزانه ۷۰۰۰ ماسک توسط مشاغل خانگی

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره این خبر بیان داشت: بیش از ۷ هزار ماسک توسط کارگاه های مشاغل خانگی در استان یزد به صورت روزانه تولید و به مراکز درمانی استان تحویل داده شد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد؛ با توجه به نیاز مبرم جامعه و بخش بهداشت و درمان به اقلام بهداشتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همکاری مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی «رباط چارسوق پارس» اقدام به شناسایی فعالان مشاغل خرد و خانگی و کارآفرینان در زمینه تولید پوشاک نمود و از ظرفیت مشاغل خانگی در زمینه‌ی تولید ماسک تنفسی بهداشتی براساس دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استفاده کرد.
محمد حسین ریاحی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در سطح استان کارگاه‌های مشاغل خانگی با یک همت همگانی وارد عرصه تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله ماسک و لباس ویژه پرستاران و کادر پزشکی شدند.
وی اضافه نمود: مرکز مشاوره اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی رباط چارسوق پارس نسبت به شناسایی تولید کنندگان دارای مجوز ماسک بهداشتی اقدام و در نهایت مقرر گردید موضوع تولید ماسک بهداشتی از طریق یکی از شرکت های دانش بنیان نهایی گردید.
وی اذعان داشت: رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی در تولید و استانداردهای لوازم بهداشتی از مهمترین معیارهای این کارگاه ها با نظارت مراکز بهداشتی استان انجام شد.
ریاحی در ادامه اظهار داشت: روند فعالیت ها به گونه ای برنامه ریزی شد که این موضوع از تولید ۴۰۰ عدد ماسک این شرکت در روز اول با همکاری ۱۳ خیاط به تعداد میانگین ۵۵۰۰ عدد ماسک با همکاری ۴۱ خیاط در حال حاضر رسیده است.
ریاحی در پایان خاطرنشان ساخت: به صورت موازی در قالب طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با مشارکت جهاد دانشگاهی استان با مشارکت ۳ پیشران مشاغل خانگی (دو نفر در شهرستان خاتم و یک نفر در شهرستان ابرکوه) با ۹ نفر تحت پوشش روزانه ۱۵۰۰ ماسک تولید می شود.