یزد، اردکان و میبد دارای بیشترین آمار کرونا در استان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیشترین شیوع این بیماری را مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان و میبد اعلام کرد و گفت: احتمال افزایش ورودی بیمارستان‌ها در هفته آینده وجود دارد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، دکتر محمود نوری شادکام اظهار داشت: احتمال افزایش انتقال بیماری کرونا در ۱۰ روز آینده وجود دارد و لازم است مردم ضمن شستن مداوم دستهای خود از ورود به اجتماعات و تجمعات خودداری، رفت‌وآمدهای غیرضروری خود را تعطیل و از تماس با افراد مشکوک خودداری کنند تا چرخه این انتقال، شکسته شود.

وی بیشترین شیوع این بیماری را مربوط به شهرستان‌های یزد، اردکان و میبد اعلام کرد و بابیان اینکه ۲۰۰ تخت بیمارستانی در این سه شهر آماده‌شده تصریح کرد: ۷۰ تخت در اردکان، ۵۰ تخت در میبد و ۸۰ تخت هم در بیمارستان شهید صدوقی یزد آماده‌شده هست، همچنین ۵۰ تخت اورژانس تدارک دیده‌شده و ۳۵ تخت آی سی یو هم برای خدمت به مردم در بیمارستان شهید صدوقی مهیا شده است.

به گفته وی با تمهیدات اندیشیده شده و هماهنگی‌های صورت گرفته آماده هستیم ۴۰۰ تخت در استان برای این منظور مهیا کنیم زیرا احتمال انتقال بیماری در ۱۰ روز آینده در اوج است و شاید حجم کارها ۲ برابر شود.

وی تعداد کل بیماران بستری‌شده در مراکز درمانی استان یزد از زمان آغاز شیوع این بیماری را ۴۱۷ نفر ذکر کرد و یادآور شد: از این تعداد، آزمونه کرونای هفت نفر مثبت و ۱۳ نفر منفی بوده که ۳ نفر فوت و بقیه تحت مراقبت هستند.