بررسی مشکلات گود زباله شهر ندوشن در گفتگوی میبدما با شهردار ندوشن + عکس

شهردار ندوشن گفت: مکان تخلیه زباله شهر ندوشن توسط کارگروهی متشکل از محیط زیست و آب منطقه ای مشخص شده و شهرداری دخالتی در تعیین مکان نداشته است.

سید هادی موسوی در پاسخ به خبرنگار میبدما در مورد اعتراض برخی از اهالی ندوشن در مورد نزدیکی مکان تخلیه زباله به شهر و مشکلاتی که به وجود آورده، اظهار داشت: مکان تخلیه زباله با ندوشن سه کیلومتر فاصله دارد و باد غالب نیز بوی زباله را از شهر دور می کند.

وی با اشاره به عدم دخالت شهرداری در تعیین مکان تخلیه زباله و مصوب شدن آن در حدود بیست سال گذشته، افزود: جانمایی مکان تخلیه زباله بر اساس طرح جامع می باشد که طبق نظر کارشناسی کارگروه آن تعیین شده و شهرداری نیز به عنوان مجری، باید این قانون مصوب را اجرا کند و دخالتی در تعیین مکان تخلیه زباله ندارد.

موسوی با بیان این موضوع که مکان جدیدی نیز در سه کیلومتری مکان تخلیه فعلی برای آینده پیش بینی شده، بیان داشت: جهاد دانشگاهی نیز در سال جاری در حال تهیه طرح جامع پسماند می باشد که در صورت تصویب ممکن است پسماند شهرهای میبد، ندوشن و بفروئیه تجمیع و برای آن برنامه ریزی شود و ما نیز طبق وظیفه خود به قانون مصوب عمل خواهیم کرد.

وی در مورد موضوع سوزاندن زباله نیز خاطرنشان کرد: محیط زیست در مورد این موضوع تذکراتی داده است و ما نیز به هیچ وجه موافق سوزاندن زباله ها نیستیم و چند بار نیز اتفاق افتاده است که نسبت به خاموش کردن زباله های در حال سوختن اقدام کرده ایم.

سید هادی موسوی با اشاره به اهمیت رعایت تفکیک زباله از منازل مردم، گفت: بارها تذکر داده ایم که لاشه حیوانات توسط مردم و دامداری یا مرغداری های منطقه در مکان تخلیه زباله رها نشود و طبق ضوابط بهداشتی دفن شود و متاسفانه همان تعداد کمی از سگ هایی که در مکان زباله های دیده می شوند به خاطر همین موضوع می باشد، که جا دارد باز هم از مردم عزیز ندوشن این درخواست را داشته باشم که این مسئله مهم را رعایت کنند.

گفتنی است برخی از مردم ندوشن در ارتباط با میبدما از وضعیت تخلیه زباله در این مکان و مشکلاتی که در حاشیه آن به وجود آمده است ابراز ناراحتی کرده بودند.