برگزاری کلاس های مجازی از طرف دانشگاه میبد

اداره کل خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه میبد، برخی از کلاسها را به صورت غیر حضوری برگزار می کند.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی دانشگاه میبد، در راستای مصوبه هیات رئیسه دانشگاه و به منظور استفاده بهینه از وقت اساتید و دانشجویان محترم در شرایط حساس کنونی؛ اداره کل خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اقدام به برگزاری برخی کلاسها به صورت غیر حضوری می نماید. به همین منظور از اساتید و دانشجویان محترم استدعا دارد نسبت به مطالعه دقیق اطلاعیه های ارسالی اقدام فرمایند.
توجه اساتید و دانشجویان عزیز را به نکات زیر جلب می نماییم:
۱_ دروس به دو شکل on line و off line قابل ارایه می باشد، اما برای بهره مندی تمام دانشجویان عزیز از فرصت بوجود آمده، بیشتر دروس به صورت off line ارائه خواهد شد.
۲- محدودیت زمانی برای اساتید محترم جهت بارگذاری مطالب وجود ندارد؛ اما توصیه می شود حداکثر تا پایان اسفند ماه فایل مربوطه را بارگذاری نمایند.
۳_ مطالب آموزشی جهت استفاده دانشجویان می‌تواند در یکی از سه قالب پی‌دی‌اف، یا پاورپوینت به همرا فایل صوتی؛ فایل صوتی تنها و یا ویدئوئی تهیه و ارائه گردد.
۴_ اساتید محترمی که مایل به ارائه دروس خود صرفا به‌صورت on line می باشند، لازم است ابتدا با دانشکده هماهنگ نمایند و در صورتی که آن درس در اولویت ارائه به صورت on line باشد؛ اقدامات لازم برای برگزاری آن‌ کلاس در ایام هفته صورت می گیرد.
۵_ فایل‌های صوتی و فیلم حداکثر با حجم ۴۰ دقیقه قابلیت بارگذاری در پردیس مجازی را دارند و درصورتی‌که ارائه درسی به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، اساتید.محترم بایستی در قالب دو فایل آن را تهیه و ارائه کنند.
۶_ لازم است فایل‌های پی‌دی‌اف و پاورپوینت با کیفیت و وضوح بالا تهیه‌ شده و بارگذاری گردد. فیلم آموزشی نحوه بارگذاری فایل ها در سایت دانشگاه در دسترس اساتید محترم می باشد.
۷_ در صورت درخواست اساتید مبنی بر ارائه یک جلسه پرسش و پاسخ بعد از ارائه دروس به‌صورت مجازی، با هماهنگی آموزش می‌توانند فقط یک جلسه را به‌ صورت آنلاین برگزار نمایند.
۸_ بعد از اعلام آمادگی اساتید مبنی بر برگزاری کلاس به‌صورت مجازی، نام کاربری و رمز عبور در اختیار اساتید و دانشجویان درس مورد نظر قرارگرفته و اطلاع‌رسانی به دانشجویان نیز انجام خواهد شد.
۹_این دستور العمل شامل دروس معارف اسلامی نمی شود و اطلاعیه مربوط به نحوه جبران دروس معارف اسلامی از طرف گروه معارف دانشگاه به زودی به اطلاع اساتید و دانشجویان محترم خواهد رسید.
۱۰_اساتید و دانشجویان گرامی توجه داشته باشند که بر اساس اطلاعیه شورای عالی فضای مجازی کشور بارگذاری هرگونه مطالب درسی در بستر فضای مجازی خارجی خلاف قانون بوده و قابل پیگیری است.
۱۱_ تمامی مراحل کلاسهای مجازی و نحوه اجرای آن توسط اداره کل آموزش و دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه رصد میگردد.
شایان ذکر است جهت ارزیابی دانشجویان بعد از بهره‌گیری از کلاس‌های مجازی، امتحان میان‌ترم مرتبط با این جلسات با صلاحدید استاد و هماهنگی با دانشجویان بعد از ایام تعطیلات انجام خواهد شد.

اداره کل خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه میبد