هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در یزد نداشتیم

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا یزد با اعلام “هیچ مورد مثبتی از بیماری کرونا در یزد نداشتیم”، گفت: مردم اطلاعات و آمار را تنها از علوم پزشکی دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا دهقان در نشست خبری ستاد بیماری کووید ۱۹(کرونا) در یزد اظهار داشت: لازم است همانطوری که مانند فشار خون تلاش شد و بسیج ملی غربالگری و کنترل فشار خون به وجود آمد، باید در ارتباط با این بیماری هم یک بسیج عمومی برای حفظ سلامت جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این سلامت جامعه حتماً حفظ سلامت جسمی نیست و باید سلامت روحی هم به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد گفت: متأسفانه شایعات نادرست بسیار زیادی ذهن مردم را به شدت درگیر کرده به همین دلیل لازم است مردم تنها از یک مرجع و آن هم دانشگاه علوم پزشکی اخبار و آمار مربوطه را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه دو رویکرد اطلاع رسانی در این مورد در نظر گرفته شده گفت: وزارت بهداشت در راستای دریافت اطلاعات و آمار از یک منبع رسمی تأکید کرده که این موضوع به صورت واحد از سوی این وزارت‌خانه اعلام شود.

دهقان گفت: این بیماری از همه بیماری‌های آنفلوآنزا مرگ و میر کمتری دارد و همین میزان تلفات هم تنها گروه‌های سنی خاص و بالا اتفاق می‌افتد.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد افزود: تنها مشکل این بیماری سرعت انتقال آن است وگرنه بهداشت جهانی بیان می‌کند که ۸۷ درصد افراد مبتلا علائمی نظیر سرماخوردگی ساده دریافت می‌کنند و تنها ۱۳ درصد نیاز به خدمات ویژه دریافت می‌کنند و تنها دو درصد از جامعه فوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه توزیع بسته بهداشتی که شامل تعدادی ماسک و پکیج‌های آموزشی و ضدعفونی کننده‌ها، بر اساس اولویت استان‌های درگیر در اختیار مراکز جامع سلامت قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر این بسته‌ها به استان تحویل نشده و پس از تحویل به استان، مردم می‌توانند با مراجعه این بسته‌ها را دریافت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه ماسک را تنها دو گروه باید بزنند که یک گروه پرسنل درمانی با مراجعه مستقیم به بیماران و گروه دوم هم بیماران سرما خورده هستند گفت: ماسک به طور طبیعی هیچ تأثیر خاصی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تا به الان مورد ابتلای کرونا زیر ۹ سال نداشتیم و این موضوع در سایت سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته گفت: البته این موضوع دلیل نمی شود که ما نسبت به سلامت کودکان بی توجه باشیم و حتماً باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه باید مردم تنها از مرجعیت رسمی وزارت بهداشت اخبار مرتبط را دریافت کنند گفت: تعداد کل مبتلایان کشور ۶۴ مورد بوده است.