رجب، شعبان و رمضان بالاترین فرصت‌های آسمانی و الهی هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ، واقعه صحرای طبس را واقعه ویژه در عصر انقلاب خواند و افزود : این واقعه درسهای زیادی دارد که مهمترین آن این است که اگر با خدا معامله کردید و بر سر عهد و پیمان الهی ایستادید قطعا خداوند شما را کمک خواهد کرد .

امام جمعه میبد در خطبه های وحدت بخش نمازجمعه این هفته با گرامی داشت سالروز شکست مفتضحانه نظامیان آمریکا در صحرای طبس گفت : در قصه صحرای طبس در حالی که ملت ما در خواب بود و نظامیان امریکایی همه پیش بینی های خود را برای اسقرار در صحرای طبس و حمله به تهران و آزادسازی گروگانهای خود پیش بینی کرده بودند ؛ طوفانهای الهی و بادهای مامور غیبی به داد این ملت رسید و این ملت را شایسته حمل این امانت الهی در روزگار ما کرد .

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله اعرافی با بیان اینکه از پیش از انقلاب و آغاز انقلاب تجربه کردیم که اگر عنایات الهی و غیبی نبود تا به حال شکست خورده بودیم تصریح کرد : اصحاب الهی و امدادهای غیبی و توجهات خداوندی همواره و در مواقع و ایستگاه های گوناگون همراه این ملت بزرگ و خداخواه و مجاهد در راه خدا بوده که صحرای طبس یکی از این ایستگاه ها می باشد که بادهای مامور خدا در این ایستگاه بزرگ ملت ما را پشتیبانی کرد .

خطیب جمعه میبد با اشاره به اعترافات کارتل رئیس جمهور وقت و نظامیان بلندپایه امریکا در خصوص حادثه طبس و غیر پیش بینی بودن این طوفان تصریح کرد : طوفان طبس تمام نقشه های آنها را نقش برآب کرد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ، واقعه صحرای طبس را واقعه ویژه در عصر انقلاب خواند و افزود : این واقعه درسهای زیادی دارد که مهمترین آن این است که اگر با خدا معامله کردید و بر سر عهد و پیمان الهی ایستادید قطعا خداوند شما را کمک خواهد کرد .

امام جمعه میبد ، اعتماد نکردن به امریکاییها را دومین درس از حادثه طبس دانست و با بیان اینکه همه مردم ، مسئولان و دولت باید حادثه طبس همواره در ذهن و خاطر خود نگه دارند اظهار داشت : درس مهم دیگر حادثه طبس این است که به امریکاییها به این سادگی نمی شود اعتماد کرد و پیروزی در گرو مقاومت و مجاهدت در راه خداست و نباید به دشمنان خدا و مستکبران دل ببندیم .

مقوله سلامت و محیط زیست به عظمت کشور و آینده ما گره خورده است :

آیت الله در بخش دیگر از بیانات شیوای خود هفته سلامت را گرامی داشت و با قدردانی از همه مسئولین و دست اندرکاران مقوله بهداشت و سلامت گفت : مقوله سلامت بهداشت و محیط زیست امروز یک مقوله فردی ، معمولی و عادی نیست و با عزت ، عظمت و توسعه کشور و آینده همه ما گره خورده است .

امام جمعه میبد با اشاره به تعین شعار سال جاری و خودمراقبتی به تشریح آمار و ارقام مرگ و میر از ناحیه حوادث رانندگی و ناهنجاری های اجتماعی پرداخت و گفت : آمارها نشان می دهد در سال حدود ۲۰ هزار نفر در حوادث رانندگی کشته و ۸۰۰ هزار نفر مجروح می شوند ، ۱۰ درصد افراد جامعه سیگاری هستند ، ۴۸ درصد مردم مبتلای به اضافه وزن و چاقی و ۲۹ درصد مبتلا به فشارخون و ۱۴ درصد مبتلا به دیابت هستند که همه اینها به نوعی بی توجهی و غفلت بر می گردد که هر کدام می تواند انواع آسیب های فردی ، خانوادگی و اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

خطیب جمعه میبد سپس با اشاره به آسیب های آلودگی های محیط زیست بویژه دشت اردکان یزد ، توجه به اصول بهداشتی ، رعایت اصول زندگی فردی ، توجه به خود مراقبتی و توجه به مسائل محیط زیست از سوی مسئولین ، دولت و جامعه تاکید کرد .

کارگران یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشورند:

آیت الله اعرافی در ادامه با گرامی داشت ۱۱ اردیبهشت هفته کار و کارگر و قدردانی از تلاش های تکنسین ها و کارگران در عرصه صنعت گفت : امروز بالای ده میلیون نفر در بیش از ۷۰۰ شهرک صنعتی فعالیت دارند که یکی از ارکان مهم اقتصاد محسوب می شوند و این جامعه عظیم ،‌ مایه رشد و ارتقاء منطقه استان و کشور است که باید قدر دانسته شود.

امام جمعه میبد با اشاره به اهمیت این قشر زحمتکش در چرخه اقتصاد کشور تصریح کرد : وظیفه کارفرمایان و دولت احترام و تکریم و تامین معیشت کارگران بعنوان ستوانهای اقتصاد کشور است .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه ، توجه به مسائل محیط زیست و سلامت کارگران و توجه به مسائل فرهنگی کارگران را از دیگر وظایف کارفرمایان دانست و افزود : کارفرمایان باید طوری عمل کنند که هم صنعت خودشان را رشد بدهند و هم محیط زیست و کارگران را از آسیب های زیست محیطی مصون بدارند.

وی همچنین بر توسعه تعاونی ها از سوی دولت تاکید کرد و افزود : این کار باعث می شود کارگران در کنار کار از سرمایه برخوردار باشند.

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود خاطرنشان کرد : وظیفه کارگران این است که با تعهد کارشان را دقیق و درست انجام دهند تا کالایی که از کارخانجات داخلی بیرون می رود با استاندار و مطابق با معیارهای جهانی باشد .

امام جمعه میبد با بیان اینکه صنعت پیشرو و پاک نیازمند معیارهای جهانی و استاندارد است ؛ تحقق شعار رهبر عظیم الشان انقلاب را در گرو صنعت سالم ، کارگران متعهد و فرهنگی دانست .

شورا ها باید منسجم و قوی کار کنند:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ، پیشاپیش هفته شورا ها را گرامی داشت و با بیان اینکه شوراها امر مهمی در توسعه و آبادانی شهرها و روستاهها هستند گفت : اگر شوراها منسجم و قوی عمل کنند می توانند بیش از گذشته در توسعه و پیشرفت شهر و روستا تلاش کنند.

گرامی داشت یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم:

آیت الله اعرافی همچنین با گرامی داشت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته معلم ، از خدمات و تلاش های همه معلمان و مربیان و دست اندرکاران تعلم و تربیت قدردانی کرد .

برگزاری کنگره ملی شعر توحیدی در اویل خردادماه در میبد:

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود از برگزاری کنگره ملی شهر توحیدی در اوایل خرداد ماه خبر داد و با بیان اینکه برای نخستین بار دبیرخانه دائمی این کنگره در شهرستان میبد پایه ریزی شده است گفت : در مسئله توحید و خدا شناسی و معرفت الله کنگره شعر نداشتیم.

آیت الله اعرافی گفت : در فرهنگ و ادب فارسی مقوله معرفت الله و توحید جایگاه مهمی دارد و همه شعرها و قصاید که در موضوع توحید و خداشناسی در فرهنگ و ادب فارسی است در هیچ جای دنیا نیست و حائر شعر و نظم فارسی و زیبا در باب خدا و اسماء و اوصاف خدا و توحید گنجینه ای غنی است که در کمتر زبانی وجود دارد . امیدواریم که آموزش و پرروش ، دانشگاهها و مردم از آن کنگره استقبال کنند و جریان شعر توحیدی در کشور ارتقا پیدا کند که اساس سعادت بشر در معرفت الله و توحید نهفته است و امیدواریم این کنگره در ارتقاء فرهنگ توحیدی در کشور و منطقه موثر باشد .

با آغاز ماه مبارک رجب ، دروازه های رحمت خاص الهی گشوده می شود:

امام جمعه میبد در آغاز این خطبه هم با دعوت نمازگزاران به تقوا و پارسایی و ذکر و یاد خدا ، میلاد امام باقرسلام الله علیه را تبریک گفت :

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در ادامه و در آستانه ماههای مبارک رجب ، شعبان و رمضان گفت : منادیان الهی و فرشتگان خداوند بر حسب آنچه که در روایات آمده است در آستانه این ماههای شریف ندا می دهند و دعوت نامه می فرستند و مردم را به مائده های آسمانی این ماهها بخصوص ماه رجب دعوت می کنند.

وی افزود : با آغازماه مبارک رجب دروازه های رحمت خاص الهی گشوده می شود . فرصت های ناب آسمانی پیدا و سفره ها و مائدهای دعا ، عبادت و ذکر نزدیکی خدا گسترده تر می شود بنابراین این فرصت های رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان بسیار فرصت های ذی قیمت و درخشنده ای است که شاید تکرار نشود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه قطعه های زمان بزرگترین سرمایه انسان است آن همه قطعه های درخشنده ای مثل رجب ، شعبان و رمضان که ملائکه ندا می دهند کجا هستند رجبیون و دلدادگان به رجب و شعبان و رمضان و کسانی که روزشماری می کردند افزود : اگر دلداده ای و روزشماری می کردی آن وقت در زمره بندگان خاص خدا قرار داری . چقدر ما دلداده دعاها و ذکرهای ماه رجب هستیم چقدر مشتاق سحرهای نورانی این ماهها هستیم باید به درون خودمان مراجعه کنیم و یادمان نرود که اینها بالاترین فرصت های آسمانی و الهی است .

امام جمعه میبد تاکید کرد : از هم اکنون بویژه جوانان عزیز دلهای خود را آماده کنند برای اینکه به آسمان معنویت و افق روشن ماهای رجب و شعبان و رمضان چشم بدوزند و خود را برای آن افق ها آماده کنند .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بر آمادگی مساجد ،‌ مراکز فرهنگی و اماکن عمومی تاکید کرد و گفت : ماههای رجب ، شعبان و رمضان ماههای جشن و سرور و هم ماههای ارادت و حقیقت بندگی خداست که امیدواریم در این ایام  دعا ، مناجات و ارزشهای بزرگ الهی و معنوی در عمق جان ما ریشه بدواند .