مسابقات سراسری قرآن‌کریم قوه‌قضاییه برگزار شد

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: با حضور متسابقین استان یزد در هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه در استان فارس، ۵۰درصد متسابقین یزدی حایز رتبه کشوری گردیدند.

به گزارش میبدما به نقل از دادگستری استان یزد؛ محمدرضا عرشیان در این رابطه اظهار داشت: در هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه ۳۵۷ نفر از کارکنان و خانواده آنان، شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان یزد در قالب ۴۲۸ نفر رشته ثبت‌نام نمودند که پس از برگزاری مراحل استانی و مقدماتی کشوری در نهایت ۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند که نیمی از متسابقین استان یزد در این مرحله حائز رتبه‌های اول تا سوم در رشته ها مختلف گردیدند.

وی افزود: در این مسابقات، مهدی طالبی در رشته حفظ موضوعی حایز رتبه نخست کشوری شد، الناز نتیجه العلما در حفظ ۱۰ جزء زیر ۱۶ سال حائز رتبه دوم کشوری شد، حسین خسروی در قرائت تحقیق به مقام سوم کشوری رسید و عباس فلاح از حافظان روشن دل دادگستری استان یزد در حفظ کل به مقام چهارم کشوری نائل آمد.

این مقام مسئول، بر اهتمام والدین در مسئله قران آموزی و آشنایی فرزندان با معارف دینی تأکید کرد و گفت: به استناد حدیث گهر بار نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند هرگاه فتنه ها همچون پاره های شب تاریگ به شما روی آورد بر شما باد توجه و تمسک به قران، به ویژه در زمان کنونی که فضای مجازی و تبلیغات مسموم و تفرقه افکنانه و یأس آفرین دشمنان افراد را احاطه کرده است.

وی تصریح کرد: قران بهترین راهنما و مستند ترین کتاب مهندسی فرهنگی است که از افراد در برابر شرارتها و گسستگی های فرهنگی، حفاظت می کند.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد از برنامه های ویژه قرانی این معاونت خبر داد و اظهار داشت: آموزش روتین هفتگی صوت و لحن برای کارکنان و خانواده ها، ایجاد بستری برای ارائه نکات آموزش قران از راه دور با استفاده از ظرفیت تکنولوژی های روز، پیگیری طرح قران در خانه برای کارکنان و خانواده های آنان از جمله این برنامه هاست.

شایان ذکر است هفتمین دوره مسابقات قران کریم قوه قضاییه امسال به میزبانی دادگستری استان فارس و در شهر شیراز برگزار گردید.