آغاز پویش «سیستان و بلوچستان را دریابیم»

در ادامه مسئولیت و فعالیت‌های اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یاری رسانی به مردم آسیب دیده کشور از بلایای طبیعی، پویش مردمی «سیستان و بلوچستان را دریابیم» با محوریت کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور آغاز به‌کار کرد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این پویش مردمی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به عنوان پایگاه‌های دریافت کمک‌های مردمی شامل تمامی اقلام ضروری و مورد نیاز اعم از پوشاک، کفش، پتو، چراغ نفتی، لوازم بهداشتی، کنسرو، آب معدنی، خوراکی، اسباب‌بازی، کتاب و لوازم‌التحریر تعیین شده‌اند تا با جمع‌آوری و ارسال این اقلام، گامی کوچک در راستای تأمین نیازهای مردم آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان برداشته شود.
مردم نوع‌دوست استان یزد نیز با مراجعه به هریک از کتابخانه‌های عمومی استان می‌توانند کمک‌های خود را در قالب اقلام فوق به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان اهدا کنند.
گفتنی است، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی خود، از سال ۱۳۹۶ به امدادرسانی به مردم زلزله‌زده در مناطق غرب کشور اقدام کرد و در ادامه نیز در جریان سیل ویران‌گر فروردین ماه سال جاری، طی دو مرحله اقدام به جمع‌آوری اقلام فرهنگی و کتاب و اهدای آن به کودکان مناطق سیل زده کرد.