موج جدید سرماه در راه یزد

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی یزد گفت: تا پایان امروز آسمان یزد صاف است اما از اواخر شنبه تا اواسط یکشنبه با گذر موج سرد در برخی نقاط به وی‍ژه ارتفاعات بارندگی و کاهش دما خواهیم داشت.

به گزارش میبدما؛ سیدعباس میرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هفته گذشته در اغلب مناطق استان یزد شاهد بارش برف و باران بودیم اما با خروج موج بارشی از استان، تا پایان وقت امروز (شنبه) هوا صاف و دما در مرکز استان به طور میانگین ۱۱ درجه است اما از اواخر شنبه با گذر موج سرد در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات، بارندگی و کاهش دما به ویژه در روز یکشنبه را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: از اواخر یکشنبه کاهش ابر را شاهد خواهیم بود و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه، آسمان استان عمدتاً صاف همراه با سرمای شبانگاهی پیش بینی می‌شود.

میرحسینی عنوان کرد: دمای هوای امروز یزد در گرم‌ترین ساعات ۱۱ درجه و در سردترین ساعات یک درجه خواهد بود اما روز یکشنبه دمای هوا در گرم‌ترین ساعات به ۹ درجه و در سردترین ساعات به ۱- درجه خواهد رسید.

میرحسینی ادامه داد: از روز دوشنبه در اغلب نقاط استان شاهد افزایش تدریجی دمای بیشینه استان خواهیم بود اما در سردترین ساعات دمای هوا به زیر صفر می‌رسد.

وی یادآور شد: دمای هوا در روز یکشنبه در برخی نقاط از جمله گاریز و نصرآباد به ۸- درجه نیز خواهد رسید که لازم است کشاورزان و مردم مراقبت‌های لازم را در زمینه نگهداری از باغ‌های خود به کار گیرند.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان یزد اظهار داشت: در روز یکشنبه در اغلب نقاط استان دمای هوا در سردترین ساعات روز به زیر صفر می‌رسد و احتمال یخ زدگی در همه مناطق استان وجود دارد.