طرح رایگان سنجش ترکیب بدنی در یزد اجرا می‌شود

کارشناس آموزش مرکز تحقیقاتی ـ درمانی دیابت یزد گفت: طرح رایگان سنجش ترکیب بدنی و مشاوره تغذیه با هدف کنترل قندخون کودکان دیابتی بالای هفت سال با عنوان دیافیت اجرایی می شود.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، علی محمودی اظهار داشت: در حال حاضر طبق آمار ۷۰۰ بیمار دیابتی نوع یک از کودک چندماهه تا فرد ۵۰ ساله در سطح استان مبتلا به دیابت نوع یک هستند و اکثریت آنها زیر ۳۰ سال سن دارند.

وی افزود: ترکیب بدنی شرکت کنندگان در این طرح از نظر آب و املاح بدن، پروتئین بدن، وزن عضلات اسکلتی، وزن توده چربی و … سنجیده می‌شود و مشاوره تغذیه دریافت می‌کنند.

محمودی اظهار امیدواری کرد: سالانه یکبار بتوان این خدمات را برای افراد دیابتی نوع یک اجرا کرد و چنانچه فرد بتواند دیابت خود را کنترل کند، خدمات رایگان دیگری هم دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مدت اجرای این طرح از ۲۱ دیماه تا ۱۶ بهمن ماه است و مرکز دیابت یزد واقع در کوچه تالار هنر، همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ (به جز یکشنبه‌ها) پذیرای متقاضیان طرح است.

محمودی یادآور شد: مراجعه کنندگان برای انجام مشاوره باید آزمایش TSH، T ۴،۲ HPP، FBS و میکروآلبومین را به همراه داشته باشند ضمن اینکه نتایج آزمایش‌های مورد نیاز از شش ماه قبل تاکنون قابل قبول است.

وی ادامه داد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۲۱۴-۳۷۲۸ تماس حاصل کنند.