سیر و سلوک زن همسرداری و تربیت فرزند است

شاگرد بانو امین بابیان اینکه سیر و سلوک زن از خانه آغاز می‌شود، گفت: احترام و رسیدگی به خانواده، بانوان را به کمال می‌رساند و این همان چیزی است که دشمن به دنبال بی‌اهمیت کردن آن است.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری فارس از اردکان، بانو زینب السادات قلمکاریان در مراسم اختتامیه جشنواره بانوی پژوهشگر و تجلیل از پژوهشگران برتر در مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا (س) اردکان بابیان اینکه همه موجودات عالم کلمات الهی است، اظهار داشت: اولین کلامی که در عالم ایجاد شد، وجود حضرت ختمی‌مرتبت محمد مصطفی (ص) بود و اولین هدف خلقت عالم، خلق انسان کامل است که همه هستی باید فدای او شود.

وی با تأکید بر اینکه باران رحمت الهی به‌اندازه ظرفیت وجودی انسان است، افزود: هرکسی باید به کمال وجودی خود برسد و ما در زندگی خود پیامبر اسلام را الگو و اسوه قرار می‌دهیم چراکه رفتار آن حضرت در خانواده و جامعه در آن دوران جاهلیت بسیار قابل‌توجه است.

شاگرد بانو مجتهده امین در ادامه با اشاره به شرایط اجتماعی زمانه این بانوی مجتهده، اظهار داشت: ایشان نمونه بارز یک زن مسلمان واقعی است و این بانو با داشتن زندگی اشرافی بدون اینکه از منزل خارج شوند در عین اینکه وظایف همسرداری و بچه‎داری و مدیریت خوب منزل را بر عهده داشتند درس خواندند و فقیه، فیلسوف و عارف شدند و کتاب‌های متعدد عربی و فارسی در جهات مختلف علمی تألیف کردند که مورد تائید علمای زمان خود قرارگرفته و از دست علمای تراز اول اجازه اجتهاد کسب کردند.

وی تصریح کرد: بانو امین، زنی بودند که در همسرداری و برقراری زیباترین رابطه عاطفی و مهربانانه با همسر خود الگو است و در تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانه نقشی بی‌بدیل داشتند و در کنار همه این امور، آن‌چنان غرق معنویات و کمالات انسانی است که گویی فرشته‌ای از عالم ملکوت است.

قلمکاریان با اشاره به اینکه بانو امین هشت فرزند به دنیا آورد و درعین‌حال توانست به مدارج بالایی عالمی دست یابند و در سن ۴۰ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند، گفت: «مخزن العرفان» تفسیری عرفانی، فلسفی و تربیتی و به زبان فارسی است که گستره آن کل قرآن کریم را در بر می‌گیرد و ایشان دائم در حال تفکر و ذکر بودند ولی کاملاً زندگی متواضعانه و معمولی داشتند و اگر کسی ایشان را نمی‌شناخت، نمی‌توانست در جمع، ایشان را بشناسد.

وی اظهار داشت: الگویی که از این بزرگواران می‌توان گرفت این است که باوجود تلاش دررسیدن به‌حق، نباید از تکلیف همسری، مادری کوتاهی کرد و مهم‌ترین شاخصه ایشان تعادل در زندگی بوده است و بانو امین در کنار دانش، مسائل خانواده برایشان اصل بود و مدیریت چگونه زیستن را به ما آموزش می‌دادند و می‌گفتند اگر می‌خواهید در مسائل علمی موفق باشید باید روی خانواده مراقبت داشته باشید و معتقد بود سیر و سلوک یک زن همسرداری و تربیت فرزند است.

استاد حوزه خواهران و شاگرد بانو مجتهده امین در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین و بیشترین چیزی که بانوان را به کمال می‌رساند، احترام و رسیدگی به خانواده است و این دقیقاً همان چیزی است که دشمنان سعی در بی‌اهمیت کردن آن برای ما دارند چراکه سیر و سلوک زن از خانه آغاز می‌شود و هر کس به هرجایی که می‌رسد باید وظایف خود را نسبت به خانواده به‌خوبی انجام دهد تا همین امر زمینه‌ساز تابش انوار الهی شود.