در هر فرصتی آماده پاسخگویی به مردم میبد هستیم

در پی حاشیه سازی های برخی در فضای مجازی مبنی بر عدم مشارکت گسترده شهروندان در جلسه «دیدار عمومی مردم با شورای شهر و شهردرای میبد و ارزیابی و نقد عملکرد دوساله شورا» علیرضا آزادمنش سخنگوی شورای اسلامی شهر میبد به این مباحث پاسخ داد.

به گزارش میبدما به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر میبد؛ آزادمنش سخنگوی شورای شهر میبد در ابتدا رعایت اخلاق حرفه ای رسانه ای را نشانه بلوغ یک رسانه دانست و افزود: اعضای شورای اسلامی شهر میبد در این دوره با برگزاری نشست های مختلف در مساجد محلات، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه شهرستان و برگزاری کنفرانس های متعدد خبری با اصحاب محترم رسانه شهرستان همواره خود را در معرض پیشنهادها، نظرات و انتقادات همشهریان قرار داده و می دهند و از رویارویی با مردم هیچ واهمه ای ندارند چرا که خود را مدافع منافع مردم می دانند.
وی بیان کرد: در جلسه ای که در سوم دیماه در سالن شورای اسلامی شهر میبد برگزار شد این فرصت برای همشهریان در نظر گرفته شد که سوالات و مشکلات خود را رو در رو با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر میبد در میان بگذارند و این شورا نیز عملکرد دوساله خود را بیان نماید.
آزادمنش تصریح کرد: همان طور که اشاره کردم در طول دو سال گذشته اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری با حضور در مساجد محلات مختلف این فرصت را برای همشهریان ایجاد کرده اند که آنها با حضور در مسجد محلاتشان مشکلات خود را بیان و مدیریت شهری نیز برای رفع آن کوشا باشد و این عمل را جزو وظایف خود در نظر گرفته ایم.
وی اضافه نمود: تیم مدیریت شهری واعضای شورای اسلامی شهر همواره پذیرای نقد منصفانه هستند و از دوستانی که به عنوان شهروند خبرنگار و به طور کلی در صحنه اطلاع رسانی فعالیت می کنند می خواهد که فقط نکات منفی را نبینند.
سخنگوی شورای شهر میبد با تاکید بر اینکه برای حضور مردم در این جلسه از تبلیغات محیطی، ارسال پیامک و ارسال نامه به ادارات برای آگاهی مردم استفاده شده است اشاره کرد و گفت: در این جلسه علاوه بر اعضای شورای شهر، شهردار، معاونین شهردار نیز حضور داشتند تا به سوالات به صورت تخصصی پاسخ داده شود همان طور که حضاری که در این جلسه حاضر بودند توانستند جواب های خود را به طور کامل و شفاف دریافت نمایند.
آزادمنش تصریح کرد: شاید یکی از دلایل عدم حضور گسترده مردم این مراسم، مراجعه حضوری مردم در روزهای شنبه هر هفته می باشد که اعضای شورای شهر، شهردار و مجموعه مدیریت شهری در شورا حضوردارند و به مشکلات همشهریان گرامی رسیدگی می کنند.
وی ادامه داد: علاوه بر جلسات حضوری شنبه های هر هفته ساعت ۱۵:۳۰، صبح یک شنبه ها مردم با حضور در شورای شهر به صورت حضوری به ارائه پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود می پردازند و این شورا نیز در صدد رفع موانع و مشکلات همشهریان برخواهد آمد و نظرات آنها را در مدیریت شهری پیاده خواهد کرد.
سخنگوی شورای شهر اضافه نمود: این شورا در هر فرصتی که پیش آمده با برگزاری کنفرانس خبری به سوالات متعدد اصحاب محترم رسانه شهرستان که نمایندگان مردم هستند پاسخ داده و این دوستان نیز مطالب را در رسانه های خود جهت اطلاع رسانی به همهشریان درج نموده اند. در سوم دی ماه، بلافاصله بعد از جلسه رودر رو با مردم با اصحاب رسانه شهرستان جلسه ای برگزار شد که به سوالات متعدد اصحاب رسانه که بازتاب سوالات مردم است پاسخ داده شد و اصحاب محترم رسانه این پاسخ ها را منتشر کردند.
وی در پایان تاکید کرد: ادعای شورای اسلامی شهر میبد و مدیریت شهری حل تمام مشکلات شهر نیست. همان طور که در جلسه نقد نیز بیان شد، شهرداری و شورا با علم به فراوانی مشکلات شهر، در حد بودجه سالیانه شهرداری توان انجام کار دارد و باید به ناچار با واقعیت کنار آمد و نمی توان وعده های توخالی به شهروندان عزیز داد.