انهدام شرکت هرمی «یونیک فاینانس» در یزد/ جذب سرمایه ۲هزار میلیادی در شرکت هرمی غیر مجاز

رئیس کل دادگستری استان یزد، از شناسایی، دستگیری و انهدام یک شرکت هرمی، تحت عنوان یونیک فاینانس با ۲۵۰۰ نفر عضو خبر داد.

به گزارش میبدما؛ غلامعلی دهشیری در این رابطه گفت: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج)، ۶ نفر از سرشاخه های این شبکه در استان های یزد و خراسان رضوی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: این شبکه کلاهبرداری با پوشش جذب سرمایه و خرید سهام از شرکت های معروف بورس در خارج کشور، سرمایه شهروندان را دریافت و با ترغیب افراد به شبکه سازی و پرداخت پورسانت، شبکه انسانی تشکیل و شرکت هرمی را مدیریت می کردند.

این مقام قضایی، با اشاره به اعتراف به عضو گیری بیش از ۲۵۰۰ نفر توسط سر شبکه های دستگیر شده، اظهار داشت: مبلغی بالغ بر ۱۵۵ میلیون دلار که معادل بیش از ۲هزار میلیارد تومان است توسط این شبکه جذب و مقادیر قابل توجهی در قالب ارز از کشور خارج شده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: افراد دستگیر شده با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می برند و تحقیق، در این زمینه ادامه دارد.

وی بر لزوم دقت نظر مردم در مواجه با شرکت های هرمی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: التزام به مبانی قانونی کشور و مراجع مورد وثوق، مطمئن و متعهد برای سرمایه گذاری بهترین راه برای امنیت سرمایه شهروندان است، و اعتماد به سایر راه ها همچون شرکت های هرمی چیزی جز پیشمانی و هدر رفت سرمایه به دنبال ندارد.

گفتنی است «یونیک فاینانس» در میبد نیز جذب عضو داشته و شنیده ها حاکی از این است که میبدی‌های عضو این شرکت هرمی، مقادیر قابل توجهی پول را به علت اعتماد به لیدرهای این شرکت، به تازگی از دست داده اند. پایگاه مجازی میبدما در صورت دسترسی به اطلاعات بیشتر، گزارشات شرکت هرمی یونیک فاینانس در میبد را در همین پایگاه خبری منتشر می کند.