کانون مساجد پیشگام فعالیت های مردم نهاد هستند

جوادیان زاده با اشاره به نقش کانون های مساجد به عنوان نهادهای مردمی در مناطق مختلف گفت: کانون های مساجد جز پیشگامان فعالیت های مردم نهاد هستند.

به گزارش میبدما؛ « مجید جوادیان زاده» در مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد گفت: یکی از این ماموریت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مساجد کشور و استان است که تبلور و تجسم آن در کانون های مساجد نمایان است.

وی افزود: خوشبختانه یزد ظرفیت خوبی در حوزه مساجد داشته که از نظر تعداد مساجد نیز به خوبی این امر را شاهد هستیم که بر این اساس کانون های مساجد می توانند به خوبی نقش خود را در استان ایفا کند.

جوادیان زاده بیان کرد: الان در هر محله و شهرستان و روستاها و مناطقی که هیچ نهاد فرهنگی و هنری وجود ندارد، کانون های مساجد حضور دارند که در واقع فعالیت های گسترده از جمله فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی در حوزه های مختلف انجام می دهند .

وی افزود: اگر بخواهیم یک پیام فرهنگی و اجتماعی را منتقل کنیم، می توانیم با فعال کردن بیش از ۸۰۰ کانون مساجد به آگاهی فرهنگی جامعه کمک کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: کانون های مساجد جز پیشگامان فعالیت های مردم نهاد هستند زیرا بیش از ربع قرن توانسته اند در مساجد فعالیت های متعدد فرهنگی و هنری را دنبال کنند.

وی افزود: کانون های مساجد می توانند نقش بسزایی در تقویت مرزهای هویتی محلات ایفا کنند و از طریق ایجاد رقابت در محلات، اهداف فرهنگی را دنبال کنند.

جوادیان زاده بیان کرد: کانون های مساجد نباید در معادلات اداری و بوروکراتیک قرار گیرند زیرا نهادی کاملا داوطلبانه دینی و مذهبی هستند که باید کمک کرد تا این نهاد مردمی در استان به خوبی فعالیت کنند.