لزوم ورود خیرین برای حمایت از زندانیان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بهره گیری از ظرفیت خیرین در حوزه تولید محتوا و ایجاد اشتغال برای زندانیان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری شبستان از یزد، « حجت الاسلام علیرضا نجیمی» مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در نشست با رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل امور زندان های استان بر لزوم تقویت فعالیت های مشترک بین این دو اداره کل تاکید کرد و افزود: فعالیت های فرهنگی و اعتقادی که منجر به افزایش آگاهی در سطح جامعه شود می تواند در کاهش آمار زندانیان بسیار موثر باشد.

وی خواستار ارائه طرح در حوزه فعالیت های مشترک بین این دو اداره کل شد و افزود: باید جلساتی در سطح کارشناسان برگزار و پس از بررسی تمام ابعاد تفاهمنامه هایی در زمینه های فعالیت های مشترک تنظیم و در ادامه اجرا شود.

نجیمی به مساجد و هیئات به عنوان دو پایگاه مهم درجهت کاهش آسیب های اجتماعی یاد کرد و افزود: مغفول ماندن از این دو بستر مناسب باعث شده تا اکنون شاهد افزایش تعداد مجرمان در سطح جامعه باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: با استفاده از ظرفیت هیئات و مساجد می توان با برگزاری دوره های آموزشی و آگاهی بخشی در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و تعداد مجرمین اقدامات موثری را انجام داد.

وی بز لزوم توجه به امور مرتبط با خانواده زندانیان تاکید کرد و گفت: می توان از خانواده زندانیان به عنان بهترین انگیزه در جهت اصلاخ آنها بهره برد که این امر نیازمند فعالیت فرهنگی مستمر و با برنامه است.

نجیمی در ادامه بر لزوم فرهنگسازی در جهت بهره گیری از ظرفیت خیرین در امور زندانیان تاکید کرد و اظهار داشت:بهره گیری از ظرفیت خیرین در حوزه تولید محتوا و ایجاد اشتغال برای زندانیان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل امور زندان های استان نیز در این نشست از فقر فرهنگی و فقر اقتصادی به عنوان دو عامل موثر در ارتکاب جرم یاد کرد و افزود: نگاه به آمار زندانیان نشان می دهد که تحصیلات در کاهش جرم بسیار موثر می باشد.

وی با شاره به برگزاری فعالیت های شاخص فرهنگی و مذهبی در سطح زندان های استان اظهار داشت: این فعالیت های می تواند در بازگشت مجدد زندانیان به جامعه و ادامه زندگی بسیار موثر باشد.

ذوالفعلی نژاد بر لزوم مشارکت سایر دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی با این اداره کل تاکید کرد و افزود: بازخورد هر فعل و انفعالی در جامعه را می توان به خوبی در زندان مشاهد کرد که در صورت مدیریت کارآمد در بسیاری از امور کشور می توان شاهد کاهش آمار زندانیان بود.