پاسخ به شبهات روز از جمله کارهای مهم حوزه است

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ، شناخت شبهات روز و پاسخ به آنان را از وظایف طلاب دانست.

به گزارش میبدما به نقل از خبرگزاری«حوزه» در یزد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ضمن تبریک هفته پژوهش بر همه ی پژوهشگران و تمام کسانی که در حال تصنیف، تألیف ودر کار تحقیق و پژوهش فعالیت دارند بیان کرد: امیدواریم در فرصتی که فراهم شده است تمامی حوزویان از آن استفاده نمایند و رسالتی که بر دوش است را به نحو احسنت انجام دهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به شبهات روز خاطر نشان کرد:با توجه به شبهاتی که در جامعه تزریق می شود از وظایف حوزویان این است که نیاز های جامعه را بشناسند و پاسخ گوی شبهات باشند.

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مد ظله العالی که فرمودند: عزیزان من! امروز شبهه‌های نو و خطرناکی وجود دارد. آن شبهه‌های قدیمی تمام شد. امروز، شبهه‌ی «ابن کمونه» را کسی مطرح نمیکند. امروز شبهات عظیم در تمام زمینه‌های کلامی وجود دارد. از اصل توحید و لزوم دین بگیرید تا به وجود صانع و نبوّت عامّه و نبوّت خاصّه و بعد مسأله‌ی ولایت و مسائل گوناگونی که در زمینه‌های دینی و اسلامی وجود دارد، برسید. همه‌ی اینها مورد بحث است و امروز نسبت به همه‌ی اینها شبهه وجود دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما حوزویان نباید خودمان را منحصر به چند ساعت درس و بحث نمائیم و نسبت به شبهات بی تفاوت باشیم و در این راستا هرانسانی باید به سهم خود از زمینه سازی ، مجهز نمودن خود برای آینده، دست به قلم شدن و… استفاده نمایئد و در حل شبهات تمام کوشش و تلاش خود را بنماید و قابلیت مواجه شدن با لشکر عظیم دشمن را در خود ایجاد نماید.